eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 30 Aug 2013 01:19:48 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    From: "Konrad W." <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 18:48:38 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    więcej na jej temat? Dokumentacja na stronie producenta jest dosyć ogólna. Czy jest w
    niej pompa obiegowa i naczynie wzbiorcze do DZ? Podobnie dla "góry" - czy jest pompa
    obiegowa?

> [...]
    >
    > instalacja - i to jest w niej najlepsze bo nie ma sie w niej co zepsuc :-)

    > Zadzwon i pogadaj - to niewielki producent, p. Marek na pewno Ci udzieli
    >
    > wskazowek :) DZ ma byc wydajne i tyle - 400m2 do pompy ~9kW w glinie
    >
    > jest idealne. Ja bym zrobil 3 petle PE fi40 po 150mb kazda czyli minimalnie
    >
    > bedzie trzeba zagescic rurki (rozstaw co ok. 90cm).

    > Kazde DZ tak naprawde jest robione na oko troche - bo kazdy grunt i warunki
    >
    > gruntowe sa inne :-) Ja mam do tej pompy 550mb DZ i dziala znakomicie :)
    >
    > U Ciebie IMHO 3 petle po 150mb PE40 - bedzie perfekt :-)

    Ubiegłeś mnie :), mimo to podzielę się moimi wypocinami.
    Założyłem dwa scenariusze: DZ o powierzchni maksymalnej możlwej dla mojej działki
    oraz taką, by wydajność DZ była bliższa teoretycznej mocy, jaką można osiągnąć z
    gruntu.
    Z działki
    Dostępna szerokość [m] 20
    Dostępna długość [m] 20
    Rozstaw pętli / szer wykopu [m] 0.8
    Ilość meandrów (wykopów) 12
    Rur na wykop 2
    Całkowita długość pętli [m] 499 (bez odcinków do studzienki)
    Powierzchnia DZ [m2] 400
    Efektywność DZ [W/m.b.] 15
    Efektywność DZ [W/m2] 19

    Optimum
    Dostępna szerokość [m] 17
    Dostępna długość [m] 18
    Rozstaw pętli / szer wykopu [m] 0.8
    Ilość meandrów (wykopów) 10
    Rur na wykop 2
    Całkowita długość pętli [m] 376 (bez odcinków do studzienki)
    Powierzchnia DZ [m2] 306
    Efektywność wynikowa [W] 20
    Efektywność DZ [W/m2] 25

    Adam, według Twojej propozycji, mogło by to wyglądać następująco:
    Dostępna szerokość [m] 18
    Dostępna długość [m] 20
    Rozstaw pętli / szer wykopu [m] 0.8
    Ilość meandrów (wykopów) 11