eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła › Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
  • Data: 2013-09-01 20:26:54
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 1 września 2013 15:09:43 UTC+2 użytkownik Konrad W. napisał:
    > Tak sobie właśnie wyobrażałem - wąska łyżka o kopiemy meandry :-)

    To jest najlepsze dla DZ. Niezbyt dobre dla kieszeni przy kopaniu - ja akurat
    mialem koparke za paliwo i wolny czas wiec sobie w tydzien to sam wykopalem ;)

    Spokojnie mozesz wziac duza koparke z lyzka 80cm i ukladac po dwie rury w
    wykopie, w dwa dni sie wyrobisz :)

    > Gdzie zamontowałeś rozdzielacz - w studzience, szafce na ścianie czy może gotową
    studzienkę zbiorczą? Engeco takie studzienki oferuje.

    Ja sobie zrobilem studzienke z czterech kregow 80 albo 90cm srednicy
    (nie pamietam) i tam, 50mb od domu w dalszej czesci ogrodu zrobilem sobie
    rozdzielacze. Sam rozdzielacz rob ze zgrzewanego PP duzych srednic (okolice
    60-70mm) - zgrzewarke wypozyczysz za grosze, rury i kolanka sa b. tanie no
    i bardzo latwo zrobic to "na potrzebny wymiar" :)

    > Czy od rozdzielacza do pompy użyłeś rury o większej średnicy?

    Tak. Ale ja mam 5 petli po ~95mb z PE32, a od rozdzielacza - 50mb PE40 do
    kotlowni. Drugi raz jakbym robil to chyba bym zwiekszyl ten kawalek o
    jedna srednice wieksza bo to na nim sa najwyzsze opory :) Ale DZ dziala
    swietnie, szybko sie regeneruje, wolno spada temperatura wiec jest OK!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.