  • Data: 2013-08-30 10:46:45
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 10:19:48 UTC+2 użytkownik Konrad W. napisał:

    > Założyłem dwa scenariusze: DZ o powierzchni maksymalnej możlwej dla mojej działki
    oraz taką, by wydajność DZ była bliższa teoretycznej mocy, jaką można osiągnąć z
    gruntu.

    DZ zawsze lepiej przewymiarowac! Tutaj jedyne co to stracisz troche na mocy
    pompki obiegowej ale zyskasz zawsze na COPie.

    [...]
    > Całkowita długość pętli [m] 376 (bez odcinków do studzienki)
    > Powierzchnia DZ [m2] 306

    ^ IMO zdecydowanie ryzykowny wariant. W DZ liczy sie bardziej powierzchnia
    na ktorej sie znajduje niz dlugosc rury, w tym przypadku przy 300m2 moze sie
    grunt szybko wychladzac w efekcie czego bedziesz mial niska wydajnosc pod
    koniec sezonu.

    > Adam, według Twojej propozycji, mogło by to wyglądać następująco:
    > Dostępna szerokość [m] 18
    > Dostępna długość [m] 20
    > Rozstaw pętli / szer wykopu [m] 0.8
    > Ilość meandrów (wykopów) 11
    > Rur na wykop 2
    > Całkowita długość pętli [m] 458
    > Powierzchnia DZ [m2] 360
    > Efektywność wynikowa [W] 17
    > Efektywność DZ [W/m2] 21

    Jak masz dostepne 20x20 to wykorzystaj cale 20x20 - zrob co 85cm np., przeciez
    i tak to zakopiesz i zapomnisz gdzie jest - na DZ spokojnie mozesz sadzic
    praktycznie dowolna roslinnosc i bedzie dzialac prawidlowo, a im wieksza
    powierzchnia tym lepiej bo bedzie sie szybciej regenerowac i wolniej "zuzywac":)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.