  • Data: 2013-09-01 14:28:33
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 1 września 2013 11:52:23 UTC+2 użytkownik Konrad W. napisał:

    > Głębokość osadzenia - zasada mówi że ok 30cm poniżej linii zamarazania, czyli
    120-130cm. Głębiej, powiedzmy 150cm pozwala zasadzić bliżej jakąś wyższą roślinność.
    A jak to jest z regeneracją w tym wypadku?

    Spokojnie do 2m mozesz robic. Ja mam calosc na ok 1,5-1,8mb.

    > I jeszcze taki szczegół - czy podczas układania rur PE należy wykonać podsypkę z
    piasku jak przy rurach wodociągowych czy bezpośrednio na ziemi?

    Jak nie masz tam ostrych kamieni - wkladaj rure odrazu do wykopu, przysyp
    10-20cm glina i lej do wykopu wode z weza ogrodowego, pare m3 trzeba wylac
    na cale DZ ale masz pewnosc ze glina obklei dokladnie rure i DZ bedzie ladnie
    wymieniac cieplo odrazu po zasypaniu :) Piasek tylko jak mialbys ostre kamienie.
    Rura PE jest na tyle elastyczna ze naprawde ciezko ja zepsuc - nawet jakbys
    to zasypal ostrym grysem to pewnie nic by sie nie stalo :-)

    > P.S. Wczoraj wierciłem otwory pod słupki ogrodzeniowe i stwierdzam że glina, która
    jest już tak 40cm pod powierzchnią, aż się prosi o poziome DZ. :-)

    Glina jest fajna ;) Fajnie sie w takiej kopie - ja kopalem cale 500mb lyzeczka
    30cm szeroka ale mozna bylo wykopac 100mb w calosci i dopiero wsadzac rure -
    nic sie nie zsuwa etc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.