  • Data: 2009-04-02 21:28:14
    Temat: Re: Pompa Ciepła - koszty uzytkowania
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RudeBoy wrote:

    > Moj znajomy ma domek nieduży ok 140m2 użytkowej dobrze docieplony. Ma
    > w nim pompę ciepła od 3 lat. Jak to zakładał całość kosztów wyniosła
    > go nieco ponad 26.000zl. W ciągu tych 3 lat zaliczył jedną awarię
    > cześć była w ramach gwarancji ale za jakaś usługę serwisową przy
    > okazji tej naprawy zapłacił 1500zl. Co zabawne przyznał się niedawno
    > że od początku co sezon grzewczy spala w kominku ok 10 kubików
    > drzewa. Koszty prądu do PC - nie chce powiedzieć ile. "Troche"
    > oznacza trochę dużo...

    wybacz ale to co piszesz to jakieś bzdury, bo albo facet nie grzeję ta pompą
    tylko kominkiem albo te pompę to mu montował jakiś idiota i ona całkiem nie
    działa.

    wiesz jakie ma zapotrzebowanie na energię taki dom?

    a wiesz ile kosztuje naprawa automatyki w kotle gazowym? i o czym to
    świadczy?

    > Gdzie tu ekonomia? Nie mówiąc o wygodzie bo znajomek co dzień przy
    > mrozach w kominku hajcuje?

    mam inne doświadczenie i to w niedokończonym mokrym domu, pompa ciepła
    Daikin zapewniła przez cała zimię optymalne 20 st. grzałką okazała sie
    potrzebna dopiero gdy t zewn spadła poniżej temperatury równowagi (-11st) a
    i wtedy włączała sie sporadycznie.

    > Pieprzenie o żywotności pomp 50 lat to taka bzdura że szkoda mówić. A
    > nawet jeżeli taka pompa 50 lat pożyje to przez te 50 lat złoże się
    > wyczerpie albo przynajmniej mocno osłabnie...

    żądne urządzenie nie ma takiej żywotności najdłużej chyba żyją kotły żeliwne
    ale są one najmniej ekonomiczne.