  • Data: 2014-08-21 08:47:10
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 20 Aug 2014 06:21:01 -0700 (PDT), Adam

    > Skoro nie chcesz podac ile kW zakladasz do schlodzenia domu to podaj
    > chociaz jakiej mocy pompe ciepla bedziesz mial do chlodzenia i czy bedzie
    > to pompa inwerterowa czy on/off? Wtedy przynajmniej bedzie wiadomo
    > ile minimum kW bedziesz *musial* (bez wzgledu na zapotrzebowanie)
    > przetransportowac powietrzem :)

    Tyle czasu twierdziłeś, że "sieniedasie", jak musisz napisać konkrety na
    jakich opierałeś swoje zdanie, to teraz nagle żądasz tych danych ode mnie.
    Doprawdy, śmiechu warte. :> Podaj założenia dla jakich wyszło Ci, że
    chłodzenie przez WM nie będzie działać i przestań ściemniać.

    Póki co już wiadomo, że próbowałeś stosować założenia do tego co sam
    posiadasz (bo jakżeby inaczej), czyli do swoich mizernych wentylatorków w
    rekuperatorze i do małych kanałów swojej wentylacji mechanicznej.

    Błędnie zakładałeś, że temperaturę będzie trzeba dołować z jakichś
    niebotycznych wartości. W końcu po wielkich bólach doszedłeś do tego, że to
    bzdura niemająca nic wspólnego z realiami, i się dopiero (choć w końcu
    słusznie) czepnąłeś istoty rzeczy, czyli zysków.

    Teraz wyszło jeszcze, że nie masz kompletnie pojęcia jak ma działać ten
    system u samych podstaw. Pytasz się mnie o tryb działania pompy choć w
    świetle założeń tego systemu jest to jasne jak słońce. Oczywiście jeśli
    ktoś wie o czym pisze.

    Zgłoś się do EkonTechu -- być może dostaniesz od nich gotowy schemat
    hydrauliczny tego systemu, przygotowany do chłodzenia aktywnego na rzecz
    pompowania energii w CWU/DZ/Basenu -- może cokolwiek ci się rozjaśni.

    BTW do producenta pompy którą trzymasz w "kotłowni" nawet nie startuj. Nie
    mają zielonego pojęcia o chłodzeniu aktywnym za pomocą swojej pompy ciepła
    -- potrafią tylko pasywne podłogowe zrobić. ;P

    --
    Pozdor Myjk