    From: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Pora na suszarkę do prania ?
    Date: Tue, 20 Oct 2009 18:59:40 +0200

    Usrobo wrote:
    > mam parę wątpliwości
    > 1. czy lepiej kupić pralko-suszarke, czy samą suszarkę?
    > mam obecnie pralkę i nie planowałem zmiany, ale moze wyjdzie
    > ekonomicznie taniej ?

    Jak dla mnie lepiej mieć dwa urządzenia, ale pewnie to dyskusja o
    wyższości świąt...

    > 2. czy suszarka faktycznie suszy pranie do sucha?
    > jak z prasowaniem? da sie to potem wyprasować?

    Zależy jak nastawisz. Ja mam taką sprytną suszarkę, co ma czujnik
    wilgoci i tylko nastawiam, jak suche pranie chcę mieć. Może być suche
    jak wiór, suche, "suche do szafy" (czytaj: lekko wilgotnawe), jest kilka
    innych programów, jest też jeden, który w zamyśle producenta ma
    przygotować do prasowania.
    Choć nie wiem - jak rozwiesisz po wyjęciu z suszarki, to prasować prawie
    nie trzeba.

    > 3. ile energii potrzeba na cykl suszenia? ile kosztuje miesięcznie
    > luksus suszarki ?

    Są różne suszarki o różnej efektywności. Są też takie z czujnikiem
    wilgoci, a są też tylko z czasomierzem. Miesięcznie to kosztuje zależnie
    od tego, jaką masz suszarkę i jak często ją używasz. Chyba nie
    oczekujesz, że ktoś tu poda dokładną liczbę?

    > 4. o ile większy musi być wkład żeby mokre pranie przełożyć do suszarki ?

    Nie rozumiem pytania. Pralka kończy prać, bierzesz wszystko z pralki i
    przekładasz do suszarki. Suszarka kończy, przekładasz wszystko do szafy.
    Gdzie tu masz jakiś wkład?

    > 5. jakiej firmy wybrać suszarkę i czy mogę ją postawić na pralce ?

    Nie wiem, czy możesz, ale chyba każdy stawia na, ja też tak mam i
    wszystko jest OK. Kup taką firmę, jaką lubisz i z jaką się dobrze czujesz.

    --
    Grzegorz Janoszka