  • Data: 2009-06-18 14:06:55
    Temat: Re: Poradnik Inwestora nowe pliki v005
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h1dgqg$ej1$1@news.onet.pl...

    > ale miałes taki zły grunt czy tak sobei top dla sportu zrobiłeś, bo masz
    > za dużo forsy na zbyciu?
    >
    > w dobrym gruncie typowy dom można bezpiecznie posadowić na fudnamencie bez
    > stopy i bez zbrojenia lanym prosto w dziurę w ziemie. I tysiące takich
    > domów stoją.
    >
    > wg tej zasady jak z wyliczeń mi wyjdzie zap mocy 10kW to powinien dac
    > ogrzewanie na 20kW? jak kable są potrzben 2.5mm2 to dać 4 mm2 do gniazdek
    > a do lamp 2.5.
    >
    > Wszytsko można przewymiarowac na wszleki wypadek ale tym sie robi koszty.
    > Bezsensowne koszty.

    Racja
    Ale skoro Kikiemu ktoś to przeliczał to widocznie ma prawidłowe fundamenty
    na swój grunt- nie wiem tylko ten współczynnik 1,5 czy to nie asekuranctwo.
    Kiki sporo rzeczy ma przewymiarowanych ale ma tak na własne życzenie i za
    własne pieniądze więc nie ma problemu.;))

    Ja np uwazam ze powinno sie budowac domy o zywotnosci 50-70lat. Inwestora
    przetrzymaja a następcy niech sobie wybuduja wg własnych potrzeb.
    Moi rodzice wybudowali duży dwupokoleniowy dom z myślą że będa w nim ich
    dzieci mieszkać itp. A życie ułożyło się tak że teraz mieszkają sami na
    kilkusetmetrach powierzchni- ja wybudowałem sobie swój dom, siostra swój
    itd.

    Moje zdanie jest takie- budować solidnie ale ekonomicznie, bez przesady-
    czasy gdy budowalo się dom dla siebie i dzieci mineły. Stajemy się
    społeczeństwem bardziej mobilnym po prostu a i dzieci z rodzicami mieszkać
    za długo nie chcą.

    Krzysiek