  • Data: 2009-06-18 18:23:23
    Temat: Re: Poradnik Inwestora nowe pliki v005
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> szukaj wiadomości tego autora

    kiki pisze:
    > http://budowanie.110mb.com/000_Poradnik_Inwestora_Ws
    tep.pdf
    > http://budowanie.110mb.com/001_Poradnik_Inwestora_Fu
    ndamenty_lawy.pdf

    > Tamtego pliku już nie ma. Będzie miejsce na innym serwerze...
    >
    > Jeżeli ktoś ma właśnie zalewać ławy fundamentowe to niech to szybko
    > przeczyta zanim go fachoffcy załatwią.

    Powiem tak, ideę takiego poradnika popieram.

    Wstęp może być, przy chwili czasu (którego nigdy nie mam ;) ) coś tam
    podpowiem, jednak Fundamenty ławy, niektóre rzeczy to mnie przeraziły,
    ok spokojnie.
    Jak zbyt dużą otulinę ktoś zrobi to beton zarysuje się od spodu,
    zestawienie, czyli Twoja lista kontrolna pkt 3 i 4 przeczytaj czy nie
    zaprzeczają sobie? Przy niektórych gruntach, np. glinach (bez wdawania
    się w szczegóły - chodzi o ideę :)) jak zrobisz i dopilnujesz pkt 4 to
    zaczynasz podpisywać wyrok na siebie - tzn. na fundament bo
    uplastycznisz grunt (spoisty), np. przy wymianie gruntu to ok, bo
    zasypujesz odpowiednim i zagęszczasz.
    Zbrojenie z projektem zalecam sprawdzać, bo ktoś może mieć inaczej
    zamocowany słup, np. przegubowy i zobaczy Twój rysunek utwierdzenia -
    mocowania na sztywno i zrobi dym. Za dużo zbrojenia to też niezbyt
    dobrze, a przy innych elementach konstrukcyjnych to nawet tragedia.

    Chyba wykonawcze projekty inwestor "dostaje", wiem, że to dodatkowa
    kasa, ale..., można też zażyczyć sobie dodatkowych rysunków ze
    zbrojeniem i wpięcia albo załączenia dość szczegółowego opracowania
    konstrukcyjnego do projektu stemplowanego w starostwie, mówimy w końcu
    o domkach, domach domeczkach. Ostatnio inwestor miał jedno grube
    tomisko projekt silosów żelbetowych o wysokości 30 m i komplet
    rysunków z opisami pręcików. Także kwestia zorientowania inwestora co
    za projekcik ma pozostaje do wpisania do poradnika :)

    Dodałbym szybko, że każdy stosuje rady na własną odpowiedzialność i
    nie ponosisz... bo za takie internetowe rzeczy też sprawy zakładają
    ludzie w sądzie.

    Wrzucenie wszystkich wykonawców, kierbudów i inspektorów do jednego
    worka też nie jest sprawiedliwe.

    O wibrowaniu betonu też coś więcej trzeba wiedzieć, no jakbyś to
    określił znać zasięg wibratora, ale to pewnie wiesz i dopiszesz.

    No i tak mi się nasunęło, nic nie napisałeś o geodezyjnym wytyczeniu,
    a jak ktoś dobrze zrobi te fundamenty a przyjdzie po zakończeniu
    wredny inspektor, albo na inwentaryzacji zobaczy zmianę lokalizacji
    obiektu to nie ma zlituj się jak wleziesz na linię zabudowy albo w
    jakiś pas drogowy czy techniczny - to nawet siekierki nie pomogą żeby
    obciąć budynek.
    Krótko, geodeta ma zastabilizować stałe punkty, tzn. sprawdzić czy
    Twoje kamienie, graniczniki są dobrze wkopane a jak nie ma to wkopać i
    dopiero później wytyczyć fundamenty - i oczywiście jedno i drugie ma
    być wpisane bezwzględnie w dziennik. Po zakończeniu budowy jakby inny
    geodeta robił inwentaryzację i budynek nie był na swoim miejscu też
    musi to wpisać, że jest źle, jak będzie dobrze to nie ma obowiązku
    wpisywania się przy prostych konstrukcjach o nieskomplikowanych
    kształtach - nie mówię, np. o kominie przemysłowym.

    No i do tego dobrego zbrojenia przywaliłbym się, ale jak odnajdę
    zdjęcia albo gdzieś zrobię wzorcowe to podeślę na priv, nie obiecuję
    ;)ale "pochwalam pomysła z poradnikiem"