  • Data: 2021-09-22 13:40:56
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.09.2021 09:03, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > To jest bardziej złożony algorytm niż tylko czas od do:
    >
    > W mojej toshibie jest tak:
    > https://www.manualslib.com/manual/1299315/Toshiba-Ra
    v-Sp1104at8-E.html?page=56

    Nie napisałem że równo co 60 min (choć w starych PC była to właśnie
    "zegarówka"). Odniosłem się do rzeczywistego odczucia patrząc na to jak
    działa PC w trakcie zimy. Ale nawet z tego algorytmu co podałeś wynika,
    że defrosty wykonywane są w ujemnych temperaturach w przedziale czasowym
    40 min - 150 min.

    Przypuszczam że w większości modeli PC PP wykrywanie oszronienia jest na
    zasadzie spadku w czasie delty temperatur na parowniku (przy zachowaniu
    tych samych obrotów wiatraka). A czy to opisali wewnątrz sterownika
    tabelkami czy jakimś wzorem to już co kto wybrał.

    U mnie z obserwacji mogę podać że jest to od ~45min w okolicy 0C do
    nawet ~90min gdy jest np. -10 i powietrze na zewnątrz jest stosunkowo suche.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz