  • Data: 2021-09-22 14:18:31
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2021 o 13:58 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > W zasobniku CWU? Idea podgrzania CWU to chyba sprowadza się do "jak
    > najszybciej" więc nie możemy mówić o taktowaniu, bo teoretycznie PC
    > powinna wtedy grzać z możliwie (nie zawsze jest to możliwe np. w upalne
    > dni) maksymalną mocą?
    >
    > Uruchamia się wtedy z "minimalną" mocą? Znaczy chodzi na najniższych
    > obrotach? Może przyczyna jest w tym że wymiennik w zasobniku nie nadąża
    > odbierać ciepła na wyższych obrotach?

    Z tą min. mocą to trochę przesadziłem (nie mierzyłem tego). W lecie
    pracuje znacznie ciszej niż w zimie, ewidentnie sprężarka ma lżej.
    U mnie PC tylko "dogrzewa" zasobnik. Oprócz foto mam jeszcze 5 płaskich
    kolektorów na dachu. Od kwietnia do września praktycznie pokrywają moje
    zapotrzebowanie na CWU.