  • Data: 2021-09-22 17:55:42
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2021 o 17:31 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Tego nie rozumiem. Gdzie ta dodatkowa energia się gubi? Czy nie jest
    > raczej odwrotnie - przy zmniejszonych obrotach PC zużywa sumarycznie
    > więcej kWh, za sprawą nieco gorszego COP poniżej nominalnej mocy?

    Nie wiem jaka jest przy tym strategia sterowania. Wiem, że ten tryb
    fizycznie ogranicza pobierany max prąd. Można ten tryb programować
    tygodniowo - czyli np. w pon. od 8 do 16 - 50% mocy. Wtedy na słabym
    przyłączu możemy zainstalować klimatyzator wraz z innym prądożernym
    urządzeniem i harmonogramem trybu oszczędnego sterować poborem mocy. Druga
    funkcja realizowana przez ten tryb to faktyczne oszczędzanie energii
    (kosztem wydajności) poprzez inne sterowanie sprężarką. Jak fizycznie się
    to odbywa to nie wiem.
    To co napisałem jest w instrukcji do jednostek RAV.

    TG