    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 12 Apr 2017 00:29:50 -0700 (PDT)
    <ochts9$me8$2@dont-email.me> <oci80v$ide$1@node1.news.atman.pl>
    <oci89o$mm8$1@dont-email.me> <oci92t$jet$3@node1.news.atman.pl>
    <oci9q2$rt4$1@dont-email.me> <ocidkn$p13$1@node1.news.atman.pl>
    <ocidtj$g9r$1@dont-email.me> <ocigvk$sei$1@node1.news.atman.pl>
    <ocih5p$cou$1@dont-email.me> <ocimgq$1rc$1@node2.news.atman.pl>
    <58ece9ab$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <58ed0054$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    <3...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Powrót do przeszłości - drzewa
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 kwietnia 2017 09:00:24 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Zatem jak przychodzi do podpisania aktu to ja sprawdzam w gminie jaka >kwota
    wchodzi w gre

    I wcale mnie by nie zdziwiło gdyby urzędnik odpowiedział Tobie- "nie Pana działka nie
    będziemy ujawniać informacji czy właściciel coś tam wycinał w ostatnich 5 latach";)
    Ujawni dopiero jak kupisz i zaczniesz budować;)

    A tak przy okazji odnośnie przepływu informacji między urzędami i podstępnością tych
    urzędów:
    W 2010 roku zmarł Tata, spadkobiercami zostałem ja, siostra i mama. Załatwiliśmy
    sprawę spadkową u notariusza.
    Odpowiednie deklaracje podatkowe(które trzeba złożyć chyba w terminie 6 miesięcy od
    nabycia spadku) złożyliśmy niezwłocznie w US w sąsiednim powiecie(bo tak wynikało z
    właściwości) i z tamtego urzędu dostaliśmy potwierdzenia ze podatek 0zł bo rodzina
    itp.
    W US pod który podlegamy(inny powiat) nic nie składaliśmy.
    Tenże urząd ponad 5 lat się nie odzywał i dwa miesiące przed ew przedawnieniem
    wystosował do nas wezwania. Pojechałem tam i urzędniczka mówi że w 2010 roku wpłynęła
    do nich kopia aktu notarialnego o nabyciu spadku a nie złożyliśmy deklaracji. I teraz
    naliczy nam podatek + odsetki za 5 lat. Prawie dokładnie 5 lat czekali zęby ładne
    odsetki wyhodować.
    Przecież przyjazny obywatelowi urząd mógł zaraz po otrzymaniu aktu notarialnego
    wysłać do nas info ze musimy deklaracje złożyć.
    Tu akurat im się nie udało bo mówię że deklaracje stosowne złożone i odpowiednie
    zaświadczenia mamy. Była i tak na tyle bezczelna że domagała się okazania tych
    deklaracji ale grzecznie ją poprosiłem aby się skontaktowała z sąsiednim USem i
    sprawę wyjaśniła a jak jej to nie odpowiada to niech wszczyna postępowanie.
    Chyba wyjaśniła jednak bo do dzisiaj cisza.

    >i o tyle mniej place za dzialkę. A w kazdym razie szacuje sobie czy kupie, >czy nie,
    moze oplaca sie kupic i poczekac te kilka lat.

    Idealnego rozwiązania nie ma jak widać a im bardziej skomplikowany pomysł(vide pomysł
    użytkownika np) tym więcej sposobów jego obejścia.