    From: arch <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pozwolenie na budowę dla bliźniaków
    Date: Tue, 30 Jun 2009 01:03:04 -0700 (PDT)

    On 29 Cze, 22:55, "Gosia" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Ale mam dziś pytań na grupę J I na pewno ktoś pomoże J
    >
    > Jak to jest, jeśli ktoś posiadający 2 przylegające do siebie działki
    > chciałby na nich jednocześnie wybudować obie połówki bliźniaka, jednak
    > chciałby to zrobić na podstawie oddzielnych PnB (tak jakby coś źle poszło,
    > to żeby można bez problemów sprzedać np. jednką połówkę bliźniaka w trakcie
    > budowy).
    >
    > Czy ktoś występował o oddzielne PnB jednocześnie obu części bliźniaków? Jak
    > to jest wtedy z pozostałymi papierami np. projektem zagospodarowania
> [...]

    Witam.
    Jeżeli chodzi o pozwolenie na budowę, to można to zrobić dwojako:
    1. wystepujesz ty i właściciel sąsiedniej działki jednym wnioskiem o
    pozwolenie na budowe dwóch budynków w zabudowie bliźniaczej
    2. wystepujesz ty i sąsiad z oddzielnymi wnioskami o pozwolenia na
    budowę, każde z was na budynek mieszkalny

    Ad. 1 - tu wystarczy jedna dokumentacja (projekt zagospodarowania) ale
    dwa komplety projektu budowlanego budynku, ponadto jedne warunki
    przyłączenia do mediów, jedne uzgodnienia i opinie
    Ad. 2 - tu musisz mieć zupełnie oddzielne dokumentacje, w tym dwa
    odrębne projekty zagospodarowania terenu, i najlepiej jesli
    wystapilibyście z wnioskami równocześnie. W tym przypadku muszą być
    odrębne również warunki technioczne przyłączenia i inne opinie i
    uzgodnienia.

    Natomiast jeżeli chodzi o dojazd, to jedno z was musi mieć służebność
    gruntową dla prawa przechodu i przejazdu oraz przeprowadzenia mediów
    albo wydzielić geodezyjnie
    część potrzebną na dojazd.

    pozdrawiam
    Sławek