  • 1. Data: 2009-06-29 20:55:31
    Temat: Pozwolenie na budowę dla bliźniaków
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Ale mam dziś pytań na grupę J I na pewno ktoś pomoże J

    Jak to jest, jeśli ktoś posiadający 2 przylegające do siebie działki
    chciałby na nich jednocześnie wybudować obie połówki bliźniaka, jednak
    chciałby to zrobić na podstawie oddzielnych PnB (tak jakby coś źle poszło,
    to żeby można bez problemów sprzedać np. jednką połówkę bliźniaka w trakcie
    budowy).

    Czy ktoś występował o oddzielne PnB jednocześnie obu części bliźniaków? Jak
    to jest wtedy z pozostałymi papierami np. projektem zagospodarowania
    działki? Czy projekt ten składa się jako cześć wspólną dla obu wniosków na
    PnB i obejmuje wtedy obie działki, czy też do każdego wniosku robi się
    oddzielny projekt obejmujący tylko tą jedną działkę? Co wtedy z częścią
    wspólną dla obu działek tj. zagospodarowaniem dojazdu?

    Pozdrawiam

    MJ

  • 2. Data: 2009-06-30 08:03:04
    Temat: Re: Pozwolenie na budowę dla bliźniaków
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 29 Cze, 22:55, "Gosia" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > oddzielny projekt obejmujący tylko tą jedną działkę? Co wtedy z częścią
    > wspólną dla obu działek tj. zagospodarowaniem dojazdu?

    Witam.
    Jeżeli chodzi o pozwolenie na budowę, to można to zrobić dwojako:
    1. wystepujesz ty i właściciel sąsiedniej działki jednym wnioskiem o
    pozwolenie na budowe dwóch budynków w zabudowie bliźniaczej
    2. wystepujesz ty i sąsiad z oddzielnymi wnioskami o pozwolenia na
    budowę, każde z was na budynek mieszkalny

    Ad. 1 - tu wystarczy jedna dokumentacja (projekt zagospodarowania) ale
    dwa komplety projektu budowlanego budynku, ponadto jedne warunki
    przyłączenia do mediów, jedne uzgodnienia i opinie
    Ad. 2 - tu musisz mieć zupełnie oddzielne dokumentacje, w tym dwa
    odrębne projekty zagospodarowania terenu, i najlepiej jesli
    wystapilibyście z wnioskami równocześnie. W tym przypadku muszą być
    odrębne również warunki technioczne przyłączenia i inne opinie i
    uzgodnienia.

    Natomiast jeżeli chodzi o dojazd, to jedno z was musi mieć służebność
    gruntową dla prawa przechodu i przejazdu oraz przeprowadzenia mediów
    albo wydzielić geodezyjnie
    część potrzebną na dojazd.

    pozdrawiam
    Sławek