    From: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
    Date: Sat, 30 Jan 2010 08:07:45 +0100

    Jarek P. napisał(a):
    > Argument tyle popularny, co... może nie tyle
    > nieprawdziwy, a wprowadzający w błąd. Te pralki mają co
    > prawda dwa łożyska, ale z braku miejsca mędzy bębnem a
    > obudową te łożyska są wąziutkie i słabiutkie, co w
    > połączeniu z o wiele gorszą amortyzacją w tych pralkach
    > (też brak miejsca no i brak takiej ostrej konieczności,
    > jak przy bocznoładowanych, to producenci sobie
    > oszczędzają) powoduje, że łożyska są akurat bardzo słabym
    > punktem gónoładowanych pralek.
    Adam P już Ci odpowiedział, ja dodam z praktycznego punktu,
    że przez dziesięć lat w polarze ładowanym od góry,
    wymiemiałem tylko raz łożyska. Pralka była mocno
    eksploatowana, a siły działały na łożyska straszne, w
    momencie wirowania potrafiła z łazienki wychodzić, a i
    podskoczyć jej sie zdarzyło.
    Teraz to wszystko jest regulowane elektronicznie i siły
    działają mniejsze. Nie zacznie porządnie wirować do póki
    dokładnie nie rozłoży ciężaru, a w momencie już wirowania,
    moge postawić szklankę z wodą i kropla sie nie uroni.
    Teraz moim łożyskom daje spokojnie 10 lat że wytrzymają.
    --
    Krzysiek