  • Data: 2010-09-04 21:29:08
    Temat: Re: Pralka w garderobie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Ikselka" 1itvzaln6es4e.1mo9ig7qscvto$....@4...net

    > Jest dużo innych możliwości.

    Jakich? :) Może mi coś podpowiedz!!!

    Każda menda czuje, że nie powinna mi płacić za moją pracę!
    A właśnie na czuciu opiera się sposób podejmowania decyzji
    (decydowanie się) Polaków. :)

    Duchowni nawet straszą, że jeśli człowiek nie jest posłuszny
    czuciom, to sprzeciwia się Duchowi Świętemu, a więc traci
    szansę na zbawienie swojej duszy. :) (dzień dobry Alfredowi
    Butwiłowskiemu)

    Mnie (35 lat temu) uczono na religiach, że ten człowiek
    sprzeciwia się Duchowi Świętemu, kto sprzeciwia się rozumowi. :)
    Co to znaczy ,,pełnienie woli Bożej''? Teraz różnie jest to
    pełnienie pojmowane, ale kiedyś ten pełnił wolę Boga, kto:

    -- karmił głodnych (nie księży, ale głodnych!!)
    -- poił :) spragnionych
    .
    . inne uczynki miłosierdzia względem duszy i względem ciała
    -- nie zabijał
    -- nie kradł
    .
    . przestrzeganie innych przykazań
    -- wykonywał to, co zlecili spowiednicy w czasie sakramentu pokuty/nawrócenia
    -- dotrzymywał obietnic...

    Ale teraz jest inaczej...
    Butwiłowski mówi wprost, że trzeba robić to, co się czuje, co się ,,widzi''...
    Prokuratorzy znają opowieści przestępców powołujących się na
    czucie woli Bożej nakazującej na przykład zamordowanie kogoś. :)

    Mnie uczono, że wszelkie przeczucia, intuicyjne rozwiązania itp. należy negować!!!
    Należy zawsze opierać się na rozumnych przemyśleniach. Nawet Rydzykowe Radio
    15 (około 15-u) lat temu przestrzegało przed poddawaniu się ,,woli czucia''. :)

    Teraz dziennikarz (w dniu św. Krzysztofa) rozmawia:

    -- Po co pan święci samochód?
    -- Aby mieć pewność!!!

    -- Jaki jest sens takiego święcenia?
    -- To się po prostu wie!!!

    Cała masa Polaków podpiera się niezrozumiałym
    czuciem, które ma zastąpić rozumne myślenie typu:

    -- skoro u mnie (w tym regionie) nocą temperatura spada nawet do +3 stopni Celsjusza
    (tej nocy tak ma być) klimatyzator grzejący dopiero od +10 jest dla mnie
    nieprzydatny...

    -- poświecenie niewiele zmieni; jedyni pokażę ludziom
    (nie Bogu -- bo On wszystko wie, nie sobie -- bo po
    co sobie coś pokazywać?) że chcę współpracy z Bogiem
    także w czasie jazdy!!!

    wszelkie figurki św. Krzysztofa, święcenie pojazdu, kadzenie
    itp. zabobony nic nie zmienią, jedynie mogą zbliżyć człowiek
    do bałwochwalstwa, jeśli uzna ów człowiek, że Bóg lepiej
    opiekuje się tymi, którzy święcą!!!

    to tak zwana postawa ciała, postawa zewnętrzna;
    Bogu zależy na postawie ducha -- na przykład ten
    może czuć się bezpieczniej, kto sam dba o bezpieczeństwo innych :)

    Dopiero pod wpływem strachu i głodu (poniekąd też strachu -- przed
    śmiercią głodową) ludziska zaczynają myśleć rozumnie. :) Nadmiar
    dóbr -- ogłupia wielu ludzi!!!! Duchowni (choć ogłupiają innych)
    sami nie dają się otumanić. :) Twardo stawiają kroki. :) Myślą,
    kombinują, ale nie poddają się czuciom!!!!

    Ale... Ale pyta taki Butwiłowski:

    -- Jak to jest?! Tyle razy modłami swymi nakazywałem Eneuelowi
    sprzątanie w moim kościele (sanktuarium) a on ani razu nie
    tylko nie posprzątał, ale nawet nie zapytał mnie o to, czy
    pozwolę :) mu na sprzątanie!!!

    Ja jestem Królewskim Elfem! Znane są mi tajniki modłowania!
    Wiem, że nad wszystkim należy zachować kontrolę umysłu!
    A skąd wiem? Kto mnie tego uczył?! Oczywiście duchowni!!! :)

    Wiem, że nigdy nie należy poddawać się czuciom, ,,podszeptom
    niezrozumiałym'', wiedzy tajemnej, intuicji... Wszelkie poznanie
    pozazmysłowe jest jak wskazanie popsutego zegarka -- nawet jeśli
    przypadkiem pokazuje teraz dobra godzinę, to nie znaczy, że kwadrans
    też będzie pokazywał dobrą... :)

    -=-

    Najbliżej mi do rentiera. ;)
    A jakie są te inne możliwości? :)

    Kraść nie umiem -- uczę się, ale jestem tępakiem pod tym względem. :)

    Żyć z mordowania innych (na przykład z alkoholu -- produkcji czy choćby
    handlu) nie chcę, bo boję się Boga. :)

    Majątku (obiecanego mi kiedyś) ,,rodzina'' mi nie oddaje. :)

    Na uczelnię nie pozwala mi powrócić ,,Kościół'', zastępując
    mi drogę powrotu swoim pupilem, Jerzym Kopanią...

    Wykształcenia papierowego nie mam. :) (zawodowego -- matura i kilka semestrów studiów
    to za mało!)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'