    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Projekty domów - gotowce a indywidualne
    Date: Mon, 17 Jun 2013 14:14:59 +0200

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Do projektu - chcemy podnieść dom do góry, żeby mieć wysokość w
    > pomieszczeniach do ok. 3 metrów (teraz jest 2,6, a wentylacja mechaniczna
    > ma dojść).

    Wentylacja mechaniczna nie musi koniecznie wymagać obniżonego sufitu.

    > Dodatkowo myślę, żeby wywalić bawole oczy, a dać okna dachowe.

    Rozumiem że pokoje dla dzieci mają być na poddaszu - w takim razie musisz im
    zapewnić normalne (pionowe) okna przy biurkach. Mogą to być te bawole oczy
    albo lukarny. Ja by zmienił dach na dwuspadowy i wtedy każdy pokój miałby
    normalne jedno okno na ścianach szczytowych a w miejsce tych bawolich oczu
    dałbym okna dachowe dla doświetlenia.

    Biurko pod oknem dachowym powoduje że dziecko pochylając się nad kartką
    sobie zasłania światło.

    > Balkony, podpiwniczenia nie wchodzą w grę.

    I bardzo dobrze.

    > No i jeszcze jedna rzecz - przeprojektowanie konstrukcji dachu tak, żeby
    > wywalić słupki/belki podtrzymujące dach wewnątrz pomieszczeń. Tego nie
    > widać na pierwszy rzut oka, ale jak się popratrzy na zdjęcia to nagle w
    > pokoju wyskakuje słup drewniany i to jest kiszka.

    To "oczywista oczywistość".

    Dodatkowo na szybko:
    - w górnej łazience nie mieści się prysznic - wszędzie są skosy. Tak wiem
    można chodzić na dół, ale po co? Dom się buduje na większą część życia więc
    niech będzie maksymalnie wygodny.
    - jak podniesiesz parter to wyjdzie więcej stopni schodów - będzie potrzeba
    więcej miejsca i OIDP jeden bieg może mieć maksymalnie 17 stopni więc
    prawdopodobnie będzie wymagany spocznik - mogą się nie zmieścić w miejscu na
    nie przeznaczonym.
    - zewnętrzny kominek w rogu budynku pod dachem to nie najlepsza
    lokalizacja - zawsze w czasie rozpalania trochę kopci i po co te spaliny
    mają się zbierać pod dachem i wlatywać do domu przez otwarte drzwi. Ogólnie
    lubię zewnętrzne kominki, ale ta lokalizacja nie jest IMO przemyślana.

    Pozdrawiam
    Ergie