    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prośba o pomoc - balkonik
    Date: Thu, 12 Feb 2009 04:18:24 -0000

    > Na załączonym obrazku widać całą historię modyfikacji tej fasady. Z
    > oryginalnej (nr 1) powiekszylismy balkon (nr 2), ale potem stwierdzilismy,
    > że kolumny sa na tyle wasko, że taras robi się mało uzyteczny, więc je
    > rozsunelismy, ale żeby nie zasłaniały okien te zostały scalone z drzwiami
    > (nr 3), o ile na górze wyszło ok, to na dole coś nam nie pasuje jednak.
    > Spróbowalismy odusnąć okna o 25 cm, mimo że weszły w konfilkt z kolumnami
    > (nr 4) to jednak nadal cos jest nie tak i wydaje nam się, że jednak wersja
    > nr 2 była najlepsza....
    >
    > Wizualizacje:
> [...]

    Wersja 1 i 2 moim zdaniem nie do zaakceptowania, budynek jest
    strasznie oszpecony przez te kolumny - sprawia wrazenie masywnego i
    topornego tworu. Co wiecej calkowicie odbiera funkcjonalnosc tarasu.
    Gdybym mial na takim tarasie pic kawe, to czul bym sie jak bym ja pil
    na schodach wejsciowych do domu. To oczywiscie moje skromne zdanie.

    Do zaakceptowania jest jeszcze wersja 3.

    Ale powtorze po moich przedpiscach. Ja wyrzucil bym ten balkon.poniwaz
    skutek w tym przypadku jest odwrotny od zamierzonego tj. od upiekszenia
    budynku.
    Sam wykonuje projekt indywidualny i dlugo myslalem na balkonem.
    Zrezygnowalem
    przez mostki termiczne - choc tego mozna uniknac nie wiazac balkonu
    konstrukcyjnie
    z plyta stropu. W Twoim projekcie chyba jest to niezalezna konstrukcja,
    skoro podparta
    na 4 kolumnach?
    Druga sprawa to kwestia uzytecznosci. Jak przemyslalem, to moze mi sie tylko
    przydac co najwyzej na wyjscie na papierosa, poniewaz na poddaszu i tak beda
    tylko sypialnie. Jak zejde do kuchni na parter i zrobie sobie kawe to i tak
    mi sie nie bedzie chcialo
    z nia isc do gory na balkon zeby ja wypic, tylko pojde na taras.
    Doszedlem do wniosku, ze i tak nie bede z niego kozystal wiec w sumie po co
    mi taki balkon?

    Jedyne rozwiazanie balkonu/tarasu na poddaszu jakie mnie sie podoba:
    http://www.galeriadomow.pl/projekt,upb124-dom-przy-l
    ipowej,133.html

    Z takiego balkonu zapewne bym kozystal, np zeby poczytac i pewnie nawet kawe
    chcialo by mi sie
    tam zatachac, ale nie chce przedrazac mojego projektu w budowie, wiec
    pozostane przy tarasie na parterze.

    Pzdr
    Darek