  • Data: 2013-02-11 13:34:50
    Temat: Re: Pustaki Jopek -opinie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2013-02-11 10:56, Ergie pisze:

    > Pisałeś, że łatwiej zrobić dobrze ścianę 1W niż 2W - o to mi chodziło.

    A dobrze to nie znaczy bez mostków?

    > Nie jest łatwiej zrobić dobrze. Osobiście znam 3 przypadki osób, które
    > budowały 1W i potem docieplały styro.

    Ja nie znam ani jednego, ale też inna sprawa, że znam tylko dwa przypadki
    domów ze ścianą 1w z BK - obaj właściciele murowali samemu i obaj są bardzo
    zadowoleni.

    > A ile takich wątków czytałem tu na grupie i na forum muratora to nie
    > wspomnę.

    Przez 8 (a może już 9) lat na tej grupie widziałem tylko jeden taki wątek,
    ale tamten ktoś miał BK murowany na normalną zaprawę. Za to wątki na temat
    mam ścianę 2w i płacę 6 tys za ogrzewanie widzę co roku.

    Zrobiłem sam ścianę 1w bez żadnego doświadczenia murarskiego. Dokładność
    taka, ze dawałem na to bezpośrednio gładź bez potrzeby tynku. Tego nie da
    się spieprzyć. Kładziesz jeden bloczek na drugi na 1mm kleju, jak chcesz to
    położyć krzywo - przecież to samo leży płasko? Mostków cieplnych nie zrobisz
    bo nie ma gdzie ani jak. Nadproża są systemowe, pierwsza i ostatnia warstwa
    są ok. Pozostaje jedynie wieniec przy którym trzeba dać styropian albo
    wełnę - no ale aby o tym zapomnieć to trzeba się naprawdę postarać.

    Aby źle zrobić ścianę 1w trzeba naprawdę chcieć i kombinować - czyli np.
    - zamiast dociąć ostatni bloczek na wymiar domurować z cegieł (ale skąd
    cegły to nie mam pojęcia)
    - pod stropem wymurować trzy rzędy cegieł aby miał lepsze oparcie (nie wiem,
    skąd ten mit, ale słyszałem od kilu osób)
    - zamiast systemowych nadproży używać betonowych eLek albo wylewać samemu
    - słyszałem też o szparach zalewanych zaprawą, ale nie wiem, ani skąd wziąć
    zaprawę, ani skąd wziąć szpary skoro bloszki mają dokładność 1mm.

    Pozdrawiam
    Ergie