  • Data: 2010-01-30 18:52:05
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:35362d42-2be9-4eee-bad6-

    > W nowych domach potrzeba gora 40-50W/m2, podlogowka wedlug norm - 80W/
    > m2, to musialby byc jakis bardzo skopany domek zeby podlogowka nie
    > wystarczyla :) Ja teraz grzeje tylko parter (caly), a na gorze
    > (poddasze uzytkowe) nie mam nawet styropianu i wylewek i podlogami z
    > parteru nagrzewam caly parter + poddasze (jest tam ledwo ok 3 st C
    > mniej). Na podlogi w -23st C (tyle bylo min) daje 38st C. Gdybym mial
    > podlogowke na poddaszu z pewnoscia temperatura zasilania spadlaby do
    > ~34-35 lub mniej.

    Oczywiscie masz racje. Jednak bywaja tez projekty z tuzymi przeszkleniami
    oraz bardzo wysokimi pomieszczeniami i tam zapotrzebowanie w cieplo jest
    znacznie wieksze.

    > Domyslam sie, ze sa jakies specyficzne projekty..

    Dla przykladu projekty, które widzialem, w których z cala pewnoscia sama
    podlogówka nie dala by rady wygladal nastepujaco:
    Pierwszy z nich: dól to otwarta przestrzen salon o powierzchni ok. 7 x 7m
    siegajacy ocieplonego dachu. U góry korytarz oddzielony tylko barierka od
    przestrzeni salonu i przylegajace do tego salonu pokoje, drewniane schody
    wiodace na górny korytarz i w przeciwleglym boku antresola z kacikiem
    bibliotecznym, a pod nia cala sciana oszklona z czescia okien wychodzacych
    na antrsole.
    Inny projekt wygladal tak, ze salon mial wysokosc ok. 3,5-4m w formie
    wykuszu na jednym z narozników domu. Wykusz ten tworzyl kolo, w którego
    jedna z cwiartek wcinala sie bryla prostokatnego budynku. Ta czesc wcinajaca
    sie budynku zawierala schody oraz górny korytaz oddzielony od salonu
    barierka. Czesc zaokraglona byla calkowicie zabudowana oszklonymi wysokimi
    drzwiami z drewna (ok. 3m wysokosci), które mozna bylo calkowicie otworzyc.
    Salon posiadal podloge z drobnej mozaiki ceramicznej. Podobnie tez pozostale
    pokoje wszedzie byly plytki ceramiczne i ogrzewanie podlogowe. Niestety
    podlogówka musiala byc wspomagana grzejnikami. Gosc mial jakas fobie na
    punkcie plastików i tworzyw sztucznych, bo nawet wygonil mnie, kiedy
    chcialem mu zamontowac plastikowa elektryczna skrzynie rozdzielcza. Musialem
    mu szukac specjalnie skrzynek w calosci ceramicznych, ewentualnie
    metalowych. Niestety robote u tego goscia sobie odpuscilem obawiajac sie, ze
    jeszcze gotów jest wymyslic przewody w izolacji ceramicznej lub metalowej :D
    Wszedzie byla ceramika, naturalney marmur, naturalny piaskowiec i drewno -
    zadnych elementów plastikowych.