  • Data: 2010-09-19 08:08:58
    Temat: Re: Pytanie o telewizor
    Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Obawiam się, że w kinie nie ma takich kontrastów. W takim telewizorze
    > każdy piksel ma swoje źródełko światło niezależne od sąsiada. Natomiast
    > kino (takie z ekranem i filmem dosłownie) pracuje odwrotnie -- film
    > pochłania światło, źródłem którego jest ta sama żarówka dla całego ekranu.

    Oczywiście, o tym pisałam na początku poprzedniego swojego posta, że w
    każdym telewizorze obraz niejako sam świeci, więc trudno spodziewać się
    100% naturalności. Różnica między telewizorem a ekranem w kinie jest -
    to oczywista - ale pamiętam, że na początku ery multipleksów obraz w
    kinie też strasznie mi dawał po oczach wyrazistością barw i szczegółów.

    > Jakkolwiek dokładne, staranne i powtarzalne będą monitory -- nigdy nie
    > oddadzą kolorowej rzeczywistości. Rzeczywistość ta albowiem jest ciągła, :)
    > nie zaś skwantowana do izolowanych pomiędzy sobą trzech składowych
    > kolorków. :)

    Dokładnie! Do szczegółów technicznych się nie ustosunkuję, ale generalny
    wniosek wydaje mi się zdroworozsądkowo sensowny.

    Ewa