  • Data: 2010-04-30 19:15:27
    Temat: Re: Pytanko o piec gazowy
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hrf68d$mql$1@news.onet.pl...

    > Tu rodzaj instalacji bez znaczenia nie jest. W starej instalacji stalowej
    > z malymi grzejnikami zwroci sie albo i nie, z podlogowka sprawa wyglada
    > zgola inaczej. Przeglady kotlow wymagane sa przez producentow wszystkich
    > rodzajow kotlow, nie tylko kondensacyjnych. Te kotly powoli staja sie
    > normalnymi urzadzeniami nie jakimis wodotryskami, a ceny coraz bardziej
    > sie zblizaja. Przy malej roznicy w ogole bym sie nie zastanawial, zreszta
    > sam nie zastanawialem sie w ogole.

    Instalacja nie taka stara bo robiona na grzejnikach alu. i miedziana + nowa
    jaka za chwile bede robil do nowo dobudowanej czesci ale juz w tworzywie.
    Mimo wszystko kondensat odpada, wlasnie popatrzylem sobie na allegro i
    troche drogo wychodzi takie urzadzenie z wbudowanym zasobnikiem o jakies
    rozsadnej wielkosci :) a poniewaz buduje bez kredytu wiec az tak nie szaleje
    :)

    > Wyjdz przez sciane za 300 - 500zl i daj sobie spokoj z kominem
    > koncentrycznym w kominie.

    Moglbys rozwinac?, ogolnie mam wydzielona kotlownie jakies 7m2 w ktorej jest
    komin z 2 kanalami 14x14 oraz 25x14. Docelowo w niej ma byc piec weglowy
    jako backup na rozne ciezkie czasy :) ale tylko do c.o
    wyjscie z boku na doplyw powietrza jest ok ale wylot spalin? jakos nie moge
    sobie tego wyobrazic, bo chyba troche takie cos malo estetyczne jest... i
    zadymi mi cala elewacje :), rozwiazaniem jest zrobienie wlotu z boku fi80
    oraz wrzucenie w komin wylotu tez fi80... pytanie czy tak jest taniej?, oraz
    czy ta pozostala przestrzen mozna wykorzystac jako nawiew? :)

    > Dla samego zasobnika chcesz zmienic kociol mimo ze jest dobry a
    > kondensacyjny z wyliczen Ci sie nie oplaca?

    Zmieniam cala instalacje cwu w domu i zamiast podgrzewacza elektrycznego
    (termy) chce przejsc na podgrzewanie wody gazem przy okazji tez wymieniajac
    leciwy juz piec.

    > No tak, 40L zamiast 150L, dosc tajemnicza matematyka. W czym ma byc lepszy
    > poza iloscia wolnego miejsca w kotlowni?

    W tym iz wlasnie zajmuje mniej miejsca, jest prostszy w montazu(tanszy),
    jest jedno zintegrowane urzadzenie no i zasobnik ma 42l czyli mniejsza
    ilosc wody musze utrzymywac w stanie gotowosci :), co do tej dziwnej
    matematyki byc moze to marketing producenta ale reklamuje on iz piec te 42l
    nagrzewa w 5 min, ogolnie piec pracuje w 2 trybach zaleznie od ilosci poboru
    wody bodajze jezeli jest okolo 10l/min dziala przeplywowo a przy poboze
    wiekszym zaczyna dopiero korzystac z wbudowanych 2 zbiornikow.

    Pzdr
    Yzedef