  • Data: 2010-04-30 18:07:07
    Temat: Re: Pytanko o piec gazowy
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:4bdb14fd$0$19172$65785112@news.neostrada.pl...

    > Kondensata nie chce z prostej przyczyny, nie widze sensu przeplacania za
    > niego, mimo iz cena nie jest duzo wieksza, to jednak coroczny serwis itp.
    > ogolnie oszczednosci z uzytkowania tego tytulu beda symboliczne wedlug
    > moich obliczen no i masz racje moze tez sie troche uparlem :)

    Tu rodzaj instalacji bez znaczenia nie jest. W starej instalacji stalowej z
    malymi grzejnikami zwroci sie albo i nie, z podlogowka sprawa wyglada zgola
    inaczej. Przeglady kotlow wymagane sa przez producentow wszystkich rodzajow
    kotlow, nie tylko kondensacyjnych. Te kotly powoli staja sie normalnymi
    urzadzeniami nie jakimis wodotryskami, a ceny coraz bardziej sie zblizaja.
    Przy malej roznicy w ogole bym sie nie zastanawial, zreszta sam nie
    zastanawialem sie w ogole.

    > Dokladnie tak jest, piec pracuje w dosc ciekawy sposob zaleznie od
    > zapotrzebowania na moc i wylacza polowe palnikow dlatego też jego
    > modulacja jest duza od 4 do 24 kw, pytanie tylko czy ktos to uzytkuje i
    > czy sie nie psuje :)

    Moj moduluje od 6 do 24kW i nie jest to Duval. W duze mrozy minimalny zakres
    ma male znaczenie, bo kociol praktycznie pracuje caly czas przy wiekszych od
    minimalnych mocach. Jak jest cieplej po prostu czesciej odpala i gasnie.
    Praca dzisiejszych kotlow oparta jest glownie na temp. wody w instalacji i w
    oparciu o nia kociol dobiera moc. Jak straty domu duze, to z minimalnej
    modulacji pozytku tez nie bedzie, a jak straty male to ilosc odpalen
    wieksza. Zuzycie gazu pewnie tez ale na ile zauwazalne to nie wiem.
    Znam firme ktora sprzedaje sporo kotlow Saunier Duval i nie slyszalem, zeby
    ktos sie na nie skarzyl, a po przyjacielsku mi tez je proponowano. Z innych
    wzgledow wybralem inny.

    > Ogolnie poniewaz mam juz wklad kwasowy ze starej instalacji fi130 w stanie
    > idealnym chcialem go wykorzystac do nowego kotla jednak po rozmowach z
    > konsultantami firm od piecy dowiedzialem sie iz do zakmnietej komory nie
    > da rady go wykorzystac:/, czyli aby ja miec musze kupic uklad
    > koncentryczny... no coz myslalem ze tutaj troche zaoszczedze bo to zbyt
    > tanie nie jest:), ale rzeczywiscie taki komin bedzie juz na lata i za x
    > czasu podlacze bez problemu inny podobny piec:).

    Wyjdz przez sciane za 300 - 500zl i daj sobie spokoj z kominem
    koncentrycznym w kominie.

    > Co do starych piecy z otwarta komora, mam juz 14 lat termeta 1F i dziala
    > do tej pory bez zadnych napraw, czesci na allegro multum... tylko czy jest
    > sens grzac zasobnik ?

    Dla samego zasobnika chcesz zmienic kociol mimo ze jest dobry a
    kondensacyjny z wyliczen Ci sie nie oplaca?

    > producent duvala podaja ze zastosowany w nim system 2 zbiornikow po 21l
    > odpowiada zasobnikowi 150l, a immergas z zasobnikiem 45l odpowiada
    > systemowi z banka 180 litrowa.

    No tak, 40L zamiast 150L, dosc tajemnicza matematyka. W czym ma byc lepszy
    poza iloscia wolnego miejsca w kotlowni?

    Pozdro.. TK