    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanko o piec gazowy
    Date: Sat, 1 May 2010 00:00:17 +0200

    Użytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:4bdb2c39$0$19176$65785112@news.neostrada.pl...

    > Instalacja nie taka stara bo robiona na grzejnikach alu. i miedziana +
    > nowa jaka za chwile bede robil do nowo dobudowanej czesci ale juz w
    > tworzywie. Mimo wszystko kondensat odpada, wlasnie popatrzylem sobie na
    > allegro i troche drogo wychodzi takie urzadzenie z wbudowanym zasobnikiem
    > o jakies rozsadnej wielkosci :) a poniewaz buduje bez kredytu wiec az tak
    > nie szaleje

    Tez nie buduje z kredytu i tez nie jest latwo, nie mniej uwazam, ze (dobrze
    mnie zrozum) oszczedzanie na ekonomicznych w czasie rozwiazaniach CO to
    nienajlepszy pomysl, bo co jak co, ale ogrzewanie uruchamia sie co rok i
    stanowi pewnie najwieksze obciazenie budzetu domowego zwiazanego z
    eksploatacja domu. To taki drugi po ociepleniu priorytet. Dla tego mam cos
    takiego:
    http://www.allegro.pl/item1011475412_kociol_1_f_de_d
    ietrich_mcr_ii_24_s_okazja.html
    tani i kondensacyjny. Sprawnosc taka sama jak w kotlach dwa razy drozszych
    ale obslugowo mniej rozbudowany. Doliczyc trzeba sterowanie do dwoch obiegow
    jezeli uklad CO jest mieszany, ale to dotyczy kazdego kotla bez
    rozbudowanego sterowania niezaleznie od kondensacji czy nie kondensacji.
    Jest tez wersja dwufunkcyjna ale zdaje sie bez zasobnika. Mimo to nie
    namawiam.

    > Moglbys rozwinac?

    A no, do mojego kotla kupilem cos takiego:
    http://www.allegro.pl/item1009525151_komin_de_dietri
    ch_komplet_z_mcr_ii_24_bs_fi_60_100.html
    choc ta aukcja to troche sciema, bo nie ma chyba az tak cienkich scian, zeby
    taka krotka rura z trojnikiem byla wystarczajaca, ale mniej wiecej o cos
    takiego chodzi.

    > ogolnie mam wydzielona kotlownie jakies 7m2 w ktorej jest komin z 2
    > kanalami 14x14 oraz 25x14. Docelowo w niej ma byc piec weglowy jako backup
    > na rozne ciezkie czasy :) ale tylko do c.o

    Tez kiedys o tym myslalem, ale to dodatkowe 5 - 7 tys. zl., wiec odpuscilem
    sobie decydujac sie na kominek na ciezkie i sobotniowieczorowe czasy. Ew.
    roznica w cenie opalu nie pokryje kosztow inwestycji dodatkowego kotla wraz
    z calym koniecznym osprzetetem w rozsadnym czasie.

    > wyjscie z boku na doplyw powietrza jest ok ale wylot spalin? jakos nie
    > moge sobie tego wyobrazic, bo chyba troche takie cos malo estetyczne
    > jest... i zadymi mi cala elewacje :), rozwiazaniem jest zrobienie wlotu z
    > boku fi80 oraz wrzucenie w komin wylotu tez fi80... pytanie czy tak jest
    > taniej?, oraz czy ta pozostala przestrzen mozna wykorzystac jako nawiew?
    > :)

    Kazdy metr rury koncentrycznej w gore kosztuje chyba ze 100zl, sa tez
    plastikowe nieco tansze, ale dalej to pakowanie rury w komin. Przez sciane
    jest taniej, prosciej i nic sie nie kopci bo to gaz. Kondensacyjny przy
    malej mocy nawet pary na zewnatrz produkuje nie wiele.

    > W tym iz wlasnie zajmuje mniej miejsca, jest prostszy w montazu(tanszy),
    > jest jedno zintegrowane urzadzenie no i zasobnik ma 42l czyli mniejsza
    > ilosc wody musze utrzymywac w stanie gotowosci :), co do tej dziwnej
    > matematyki byc moze to marketing producenta ale reklamuje on iz piec te
    > 42l nagrzewa w 5 min, ogolnie piec pracuje w 2 trybach zaleznie od ilosci
    > poboru wody bodajze jezeli jest okolo 10l/min dziala przeplywowo a przy
    > poboze wiekszym zaczyna dopiero korzystac z wbudowanych 2 zbiornikow.

    Ten przelicznik zdaje sie bierze sie z tego, ze zasobnik wbudowany jest w
    plaszcz wodny stad tez szybsze nagrzewanie wody. Porownuje sie to zdaje sie
    do najprostszych rozwiazan ze starymi wezownicami w zasobniku ktore
    uzyskiwaly stosunkowo mala moc. Dzis pewnie juz takich zasobnikow nie ma i
    przelicznik jak to w zyciu bywa jest nieco zawyzony, ale pewne jest to, ze
    zasobnik z plaszczem szybciej nagrzeje wode. Oszczednosci na spalaniu tu nie
    bedzie, na ilosci zajmowanego miejsca z pewnoscia. Zastanow sie tylko nad
    cyrkulacja i nad mozliwoscia podlaczenia tego. Sa podobno kotly z
    zasobnikami z kroccami cyrkulacji. Decydujac sie na takie rozwiazanie
    pozbawiasz sie mozliwosci dogrzewania wody innymi zrodlami np. sloncem. Ale
    moze dla Ciebie to dobre rozwiazanie.

    Pozdro.. TK