  • Data: 2017-11-22 23:49:03
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czemu kpisz? Coś wiesz - napisz. Nie wiesz - nie nabijaj się. Tak pi
    > razy oko. cysterna ma 36ton paliwa. to daje możliwość przejechania...
    > więcej niż jest w stanie przejechać moje autko przez 20 lat.

    Czekaj tutaj napisali że ma 34000 litrów nie kg -
    www.pro-wam.pl/pl/oferta/cysterny-naczepy

    A tutaj że 1 litr Pb95, waży 735g czyli wychodzi 25ton -
    http://ile-wazy.pl/litr-benzyny/

    I to by się zgadzało, bo w Polsce nie mogą oficjalnie jeździć takie
    ciężkie składy jak podałeś.

    Ja średnio z ostatnich 4 lat, robię ~10tys rocznie a moje jeździdło pali
    11 litrów LPG na 100km. Wychodzi że rocznie spalam 1100 litrów x 20 lat
    = 22000 litrów. Wychodzi że się nie mylisz, ale przez 20lat starczyło by
    na Ciebie i sąsiada.

    > koszt przetransportowania tej "energii" to 15-20 litrów ON na 100km.
    > Jaki będzie koszt przesłania porównywalnej ilości energii kablami?

    Tutaj podają że bliżej 35 litrów / 100km -
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,22137393,22137393,
    Ile_pali_nowoczesny_TIR_n_t.html

    Tutaj podają że na kablach traci się ~12% energii -
    http://www.rp.pl/artykul/649811-Straty-w-przesyle-si
    egaja-w-kraju-12-proc-energii-rocznie.html

    A cysterna na przesyle straci 2x35/34000 = 0,02% (bo musi wrócić do bazy
    :-)).

    1 : 0 dla cysterny (koszty przesyłu)

    > Bo ja jestem skłonny się założyć, że w momencie kiedy w Polsce pojazdy
    > elektryczne osiągną 10% ruchu ulicznego, wszelkie spalinowce będą
    > spełniały wymogi normy euro ileśtam, a golfy 2 będą na złomach, albo
    > pojazdami zabytkowymi

    Ale one już spełniały po drodze Euro 1, 2, 3, 4, 5 teraz będzie 6. I
    wiesz co? Śmierdzi nadal :-))

    --
    Mateusz