eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRegulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne › Re: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
  • Data: 2011-11-24 14:54:13
    Temat: Re: Regulator pogodowy VS elektroniczne głowice termostatyczne
    Od: "suma" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:jalleb$5i8$1@news.onet.pl...

    > 1) W znacznej części instalacji występuje obecnie podłogówka tej nie da
    > się regulować inaczej niż temperaturą zasilania i to jeszcze
    > "wyprzedzając" charakter zmian pogody
    > 2) Lepszy komfort cieplny uzyskasz w grzejniku o dużym przepływie i
    > zmiennej temperaturze niż odwrotnie. Powodem jest promieniowanie
    > podczerwone. Przy zdławionym grzejniku ma się stale wrażenie, że jest on
    > "zimny" ponieważ ogrzewa się wysoką temperaturą jego róg, zaś pozostała
    > część pozostaje zimna.
    > 3) Mniejsza temperatura rur oznacza mniejsze budzenie ścian.

> [...]

    Mam tylko grzejniki. Fakt, podłogówka wymaga już ciągłego przepływu
    niskotemperaturowego, ale mnie to nie dotyczy. Głowice termostatyczne są
    elektroniczne i ustawia się na nich temperaturę (oczywiście odpowiednio
    skalibrowane, bo przy grzejnikach jest nieco cieplej). No i wszystko to to,
    ładnie współgra, dom jest nowy i jeszcze nie do końca wygrzany, ale
    powolutku, powolutku...