  • Data: 2023-11-06 18:07:48
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/11/2023 17:51, nadir wrote:
    > Czy jest sens wpinać okap pod rekuperację, bo sporo ciepła się tam
    > "odkłada"

    Odkłada się rownież sporo tłuszczu. Nie wiem, czy to problem w każdym
    przypadku, ale mój fachowiec od wentylacji odradzał na etapie projektu.
    Twierdził, że rura po kilku latach w środku jest oblepiona, to samo bywa
    z wentylatorami w reku, jeśli solidnie ciągną. Wymieniał takich rur
    wiele, bo najzwyczajniej śmierdzą, a jest to zbyt delikatne aby wymyć.

    Filtracja w okapie, chocby najlepsza, nie jest idealna. Podobno są
    jakieś wentylacje kuchenne z wyrzutem poza budynek, osobno. Nie
    szukałem, tylko słyszałem.

    Nie wykluczam, że przesadzał, ale mój okap (cyrkulacja) faktycznie w
    środku jest tłusty i to przy naprawdę minimalnym gotowaniu. A rura była
    by tylko 50cm wyżej, wiec pewnie też była by zatłuszczona.