  • Data: 2023-11-08 00:04:28
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, November 6, 2023 at 10:51:14 a.m. UTC-6, nadir wrote:
    > Niewielkimi przeróbkami mogę zmienić wentylację grawitacyjną na
    > mechaniczną, pozostaje jednak kwestia okapu kuchennego.
    > Mimo płyty indukcyjnej sporo jednak syfu osiada na filtrach, a część
    > dostaje się też do przewodu wentylacyjnego.
    > Czy jest sens wpinać okap pod rekuperację, bo sporo ciepła się tam
    > "odkłada", czy olać to, bo częściej(o ile w ogóle się da) trzeba będzie
    > czyścić rury/przewody oraz filtry lub sam rekuperator?

    Jest sens jak mozesz te reku miec osobna i latwo serwisowalna.

    Wtedy nawet jak ci sie tluszcz oblepi to se umyjesz co 3-5 lat i cos tam
    zaoszczedzisz.

    Zrobienie takiego reku samemu to nie jest dramat. Pare blach alu, rurek, kroccy i dac
    fachmanowi do pospawania tigiem. Byle calosc dala sie rozmontowac i umyc. I w tym
    jest problem.

    Jak ci sie to uda bo masz sensownie zorganizowana kuchnie to spoks. Ale jakbys musial
    podpiac sie pod centralna reku to imho nie bedzie miec sensu.