  • Data: 2023-11-09 12:16:59
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.11.2023 00:01, ptoki (ptoki) wrote:

    > Naliczyles sie i wyszlo ci cos co zupelnie nie ma przelozenia na realia.
    >
    > Nikt nie gotuje z okkapem nalozonym sterylnie na garnek. Wciagasz nie tylko energie
    z pieca ale i energie z calej kuchni.

    > Policz dla standardowego "I-biegu" w okapie ilosc powietrza, zaloz roznice
    temperatur na poziomie 60 stopni (na zewnatrz -10, wewnatrz +50 nad garnkiem srednio)
    i to usrednij przez te godzine czy poltorej dziennie.

    Czekaj. Masz na myśli że włączasz okap i on tak "ciągnie" przez 1h (cały
    czas gotowania)? Być może nie wyobrażam sobie realiów które masz na
    myśli, ale po zagotowaniu zupy, garnek przykryty pokrywką jest ustawiony
    na minimalną moc na indukcji - aby tylko "pyrkać". W takim stanie
    parowanie (roznoszenie zapachów) jest minimalne.

    Ja włączam okap tylko na chwilę, kiedy trzeba podnieść pokrywkę żeby
    zamieszać czy dodać składniki. Także mam go wpiętego do grawitacyjnej
    wentylacji i w zimę (szczególnie) to i tak jest tam mały cug.

    Przeciętny okap ma jakieś 300-400 m3/h wydajności (na najwyższym biegu).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz