    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator
    Date: Thu, 30 Oct 2014 12:02:43 +0100

    W dniu 2014-10-30 11:28, Pete pisze:

    > Na dom tak. Na WM może już nie.

    Czasem tak, czasem nie. W kazdym razie nieposiadanie rekuperatora nie
    znaczy, ze kogos nie stac.

    > Czy podniesienie komfortu polega tylko na przorganizowaniu trybu życia?

    Mnie sie nie czepiaj, to Twoje przyklady. :-)

    > Nieposiadanie klimatyzacji też nie reorganizuje życia. Posiadanie też
    > nie jest uzasadniona ekonomicznie.
    > Czy w tym przypadku też należy uznać, że tylko głupki ją instalują?

    Nie, ale to nie ja pisalem o wychodku na dworze, braku zmywarki i
    kapaniu sie w misce. Nie oczekuj, ze na takich przykladach uda mi sie
    cos uzasadnic.

    > Bo patrzysz tylko pod kątem telefonu.

    Fakt. Jak dojde do stacjonarnego komputera za kilkanascie tysi obraz
    bedzie jeszcze gorszy.

    > A apple to cały ekosystem
    > urządzeń, który idealnie ze sobą współpracują.
    > I m.in. za ten komfort się płaci.

    Ciekawe, ze ludzie potrzebuja tych wszystkich urzadzen na raz i chca za
    nie tyle placic. Ja mysle patrzac na moje dzieci, ze telefony iphon nosi
    sie dla lansu. Posiadanie Iphona jest synonimem zapisania sie pewnej
    grupy osob, ktore zreszta maja powazne problemy z dzieleniem sie
    zdjeciami czy muzyka. Ot taka ironia. Wielu moich kolegow nawet nie wie
    jak dziala obsluga email w ich iphon'ach. Watpie zeby mieli blade
    pojecie o ekosystemie ktory wspominasz. Pewnie sa dziedziny w ktorych
    posiadanie tak drogiego sprzetu jest uzasadnione, ale wydaje mi sie, ze
    konkurencyjne systemy dla zwyklego zjadacza oferuja nie mniej mozliwosci
    by zaspokoic ich potrzeby.

    > Może zapomniał zamknąć drzwi na taras? :)

    Ja w drzwiach mam moskitiere. Latem drzwi zamykam dopiero jak kladziemy
    sie spac. Zauwazylem, ze komary wnosi sie na sobie, wiec wentylacja taka
    czy taka w tej kwestii nie ma wiekszego znaczenia.

    Pozdro.. TK