  • Data: 2011-11-17 17:22:55
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Lis, 14:31, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Dalej nie wiemy ile ciepła odzyskuje sam reku.

    Alez wszystko wiemy tylko trzeba przeliczyc :) Skoro wentyluje 150m3/h
    to srednio zaciagam przez sezon grzewczy 150m3/h powietrza o temp.
    3stC. A wyrzucam (temperatura przed wymiennikiem, na wyciagu z domu)
    ok 16stC. Reku odzyskuje 90% z tej roznicy czyli 90% z 13stC czyli
    11,7stC. 220dni * 24h = 5280h * 11,7stC * 180kg/h * 1020 (cieplo
    wlasciwe) = 3150kWh. Tyle energii odzyskuje z powietrza wywalanego na
    zewnatrz.

    > Do czego zmierzam?
    > Zastanawiam się czy Kogutek nie ma jednak trochę racji .

    No prosze Cie :)

    > Czy to reku nie jest bez sensu w przypadku małych domów jednorodzinnych.
    > Może wystarczyłaby sama instalacja went mech i dwa wentyle(nawiew/wywiew)-
    > ciekawe czy są w sprzedaży takie proste centrale(obudowa, dwa wentyle, lub
    > nawet dwa wentyle montowane na wlocie i wylocie kanałów).

    Wtedy nie ma zadnego odzysku i oprocz kosztow eksploatacyjnych
    (wentylatory) dolicz jeszcze 5280h * 17 (roznica miedzy 20stC w srodku
    a 3stC srednia sezonowa) * 180kg/h * 1020 = 4577kWh. Gazem po 0,3pln/
    kWh to 1373 pln / sezon. Duzo :)

    Tak.
    pozdr.

    --