  • Data: 2011-11-18 09:42:29
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > UĹźytkownik Kris napisaĹ&#65533;:
    >
    > Jednak czy odzyskiwanie ciepĹ&#65533;a z wody z wanny czemukolwiek przeczy? I
    > czy jest niedorzeczne...?
    >
    > Ja, jak siÄ&#65533; wykÄ&#65533;piÄ&#65533;, to zostawiam czasem wodÄ&#65533; na
    jakiĹ&#65533; czas, Ĺźeby siÄ&#65533;
    > wystudziĹ&#65533;a w Ĺ&#65533;azience. MĂłwcie se co chcecie, ale to
    znaczÄ&#65533;co podnosi
    > temperaturÄ&#65533; w pomieszczeniu, a i bilans caĹ&#65533;ego domu wychodzi na
    plus. Po
    > co wypuszczaÄ&#65533; ciepĹ&#65533;o do kanalizacji, jak moĹźna je
    zatrzymaÄ&#65533;...

    > Tak caĹ&#65533;kiem niedorzeczne toto nie jest. I nic nie kosztuje - zwykĹ&#65533;e

    > wyciÄ&#65533;gniÄ&#65533;cie korka godzinÄ&#65533;, czy dwie później.
    >
    > pozdr
    > Robert G.
    Wykorzystanie ciepłej wody po kąpaniu jest bez sensu jak ktoś podgrzewa ja
    węglem albo drewnem. Ale przy elektrycznym bojlerze ma sens. Zagrzanie wody na
    jedną wannę kosztuje pod 2 złote. U mnie idą trzy wanny codziennie. To 6
    złotych, 180 złotych na miesiąc. Jak przepompować ciepło z powrotem do bojlera
    przy efektywności 2,5 to będzie to kosztowało 70 złotych. 110 zostaje w
    kieszeni. Żaden solar z uwzględnieniem amortyzacji nie da tyle rocznie co
    wykorzystanie ciepła z wody po kąpaniu jeszcze raz. Zostawianie wody w wannie
    nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Woda paruje i podnosi wilgotność. Do
    pewnego momentu trochę grzeje ale po osiągnięciu temperatury otoczenia
    przestanie grzać a zacznie pobierać ciepło na parowanie. To już lepiej
    przepuścić ja przez jakiś grzejnik specjalnie dla takiej wody zainstalowany.
    Ci co zakładają pompy ciepła powinni w szereg z wymiennikiem jaki maja wstawić
    dodatkowy do odbierania ciepła z takiej wody. Tylko że się nie da. Bo
    pomyślunku brakło w trakcie robienia kanalizacji i woda z kibla i wanny lecą
    do jednej rury. Bo niby z jakiego powodu z wyjątkiem pomyślunku ma się nie dać
    puścić wody z wanny inną rurą do dodatkowego zbiornika o pojemności 300
    litrów. Jak się ogarnę z tym co teraz robię to instalację do odzyskiwania
    ciepła z wody zrobię.