  • Data: 2011-11-18 10:31:34
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Lis, 10:09, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > To są papierowe zyski , bo OZC nie liczy mostków a każdy dom ma
    > mostki ...

    No nie moge! A liczyles cos kiedys w OZC ? Bo on ma w sobie caly
    katalog mostkow. Liczy wszystkie!!

    > No chyba że ktoś sam dom budował i robił wszystko sam , bo patrząc z
    > jaką "dokładnością" wykonują prace "fachowcy" to aż się nóż w kieszeni
    > otwiera ...

    Ty masz dom zdaje sie od developera. No wiec przykro mi! Do wynikow
    OZC dodajesz 20% i wszystko gra ;)

    [...]
    > Aby człowiekowi było ciepło i czuł ciepło musi nonstop odbywać się
    > promieniowanie ciepła ...
    > W pasywnym który nie ma żadnego źródla ciepła tego komfortu nie będzie
    > a życie w super szczelnym termosie to chyba nie to ...

    Znowu mity. Czemu w pasywnym nie ma byc zadnego zrodla ciepla? Pewnie
    ze jest. I moze byc sterowane np. pogodowo. Wtedy tez promieniuje caly
    czas. Termos? Przeciez jest doskonale wentylowany - kazdy pasywniak ma
    rekuperacje :)

    > A pasywny w którym z założenia nie ma źródła ciepła rekuperator zrobi

    Masz zle zalozenia - pasywny to taki ktory zuzywa ponizej 15kWh
    energii na m2 rocznie. To nie znaczy, ze nie zuzywa nic!

    > więcej szkód bo nawet delikatna strata ciepła która nie zostanie
    > uzupełniona spowoduje spadem temperatury ...

    I myslisz ze budujacy pasywniaki wydaja kilkadziesiat tys pln zeby
    byly pasywne, a potem dopuszczaja do takich spadkow temperatur,
    szczegolnie majac dom ktory mozna ogrzac zarowka ;)
    pozdr.

    --
    Adam