  • Data: 2011-11-18 10:59:23
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:ja59a5$6jj$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Zaaaraz, ale odzysk ciepła z wanny też uwzględnia jakąś amortyzację. Dolicz
    > :-)

    > No to pacyfikujesz rodzinę i po kapieli na wodę kładziesz cos w rodzju
    > pływaka foliowego z folii bąbelkowej. Nic nie paruje (a w kazdym razie
    > niewiele) a ciepło w domu zostanie. Pod względem inwestycyjnym to zwrot
    > kosztów bedziesz miał po drugim kapaniu :-) Tyle ze to sie sprawdzi tylko w
    > okresie grzewczym -poza nim zysk = zero.
    >

    > b.

    Może u Ciebie wszyscy kąpią się w tej samej wodzie i nie ma problemy żebyć
    jako ostatni położył folię. U mnie każdy ma swoją wodę. A co do amortyzacji.
    Ile się będzie amortyzowało zależy tylko od pomyślunku i umiejętności.
    Niedaleko mnie jest złom na którym utylizują lodówki i klimatyzatory. W
    zasadzie każdy typ agregatu idzie kupić. Od malutkiego z małej lodówki poprzez
    agregaty z klimatyzatorów do przemysłowych. Ceny od 10 złotych, wiem bo
    niedawno kupowałem agregat od lodówki. Za 4 dychy sprawny od klimatyzatora
    przenośnego da się kupić. Z 500W ma taki agregat. Trochę rurek z miedzi też z
    5 dych, dobra bóg widzi moją krzywdę stówa. Jakieś niedrogie pompki. od dawna
    wykorzystuję pompkę od domowej fontanny do czegoś tam. Pamiętam że 26 złotych
    w Praktikerze kosztowała. Z 5 lat już pracuje i jakoś nie widać żeby chciała
    wyzionąć ducha. to dwie takie potrzebne w wariancie pesymistycznym. Za czynnik
    może robić propan butan. Nie wiem ile kosztuje bo nie mam samochodu na gaz.
    Jak ktoś chce poszaleć to gaz do napełniania zapalniczek może kupić. Elektroda
    srebrna do polutowania 20 złotych. Oddawać do lutowania nie warto bo nie dość
    że trzeba zanieść to jeszcze kasę będą chcieli. lepiej kupić za stówkę palnik
    na butan. jak raz się przyda to i kiedyś też się znajdzie do niego
    zastosowanie. Czas tez kosztuje bo w Polsce wszyscy zarabiają po 2000 na
    godzinę. Razem z czterysta złotych można na to wydać. 4 miesiące będzie się
    amortyzowało.