  • Data: 2011-11-18 10:17:30
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Tak ok- bezkosztowo. Ale kogucik miaĹ&#65533; pomysĹ&#65533; aby wodÄ&#65533; z
    wanny wpuszczaÄ&#65533; w
    > podĹ&#65533;ogĂłwkÄ&#65533;. MoĹźna i tak ale czy to ma jakikolwiek sens?

    Nie ma sensu jak w łazience jest podłogówka. Ale jak są kaloryfery to ma.
    Zatopienie przy okazji jakiegoś remontu w podłodze kilkudziesięciu metrów
    wężyka z PCV praktycznie nic nie kosztuje. Jak na grzejniku będzie zawór z
    termostatem to jeśli wzrośnie temperatura to grzejnik się wyłączy. Temperatura
    zużytej wody z wanny to sporo ponad 30 stopni. Efektywność grzania niewielka
    ale zawsze na plusie. lepiej odebrać ciepło pompą. Niby drożej ale
    wykorzystanie ciepła lepsze i w efekcie taniej. To nie musi być pompa za
    pierdyliard złotych. Agregat od większej lodówki będzie w sam raz. Od 10 do
    250 złotych taki agregat kosztuje w zależności od miejsca zakupu. Jak ktoś ma
    bojler z wężownicą i z niej nie korzysta to już ma jeden wymiennik ciepła.
    Drugi to chłodnicza taka jak do bimbru tylko że z miedzi zrobiona. Zatopienie
    rurki to był pierwszy pomysł. Tylko krowa nie zmienia zdania a każdy pomysł
    może ewoluować. U mnie stanęło na zbiorniku i pompie ciepła bo efektywność
    będzie dużo większa.