  • Data: 2011-11-18 11:03:54
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > I masz je na kratkach wentylacyjnych? :-)

    Oczywiście ...
    Większość kratek wentylacyjnych ma w standardzie zamontowaną
    siatkę ...

    > Owady wlaza i wlatuja kazdym otworem, im ich mniej na zewnatrz tym
    > lepiej - przy grawitacyjnej pasowaloby miec je w kazdym pomieszczeniu,
    > a przynajmniej w lazienkach i kuchniach :)

    Jw.
    Każda kratka wentylacyjna ma siatkę ...

    > Bo za pozno o tym myslisz niestety. Juz raz zaplaciles za
    > grawitacyjna. Jakbys za nia nie placil to by mechaniczna byla
    > tansza :)

    Zapewne było by taniej bo poszło by trochę mniej cegiel do budowy
    komina ...
    Sądzę że z 1000zł było by mniej ...

    > Stereotyp ze pompa jest droga jeszcze rozumiem - choc coraz wiecej
    > ludzi je instaluje i swiadomosc ze pompa nie jest droga i jest
    > oplacalna powinna byc juz troche wieksza. Ale zeby pisac, ze

    Przed budową domu pytałem się koszty pompy ciepła. Oferty miałem od
    60tys do 120tys zł ...
    Za 20tys nikt nie chciał mi zrobić :)

    > instalacja solarow jest droga ? Montujac samemu to sie moze i w 5k pln

    Jw.
    Sąsiad montował. Znam dokładnie koszty bo gadałem z sąsiadem.

    > zmiescisz. Sasiad zuzywa ok 600kg groszku poza sezonem do grzania CWU
    > czyli jakies 500 pln. To juz masz okres zwrotu 10 lat :) Jak grzejesz
    > gazem - spada do 3-4.

    Nie wiem. U mnie pierwszy sezon , więc zapewne zużycie będzie dużo
    wyższe. Jak wprowadzałem się w sierpniu to miałem wilgotność 90-99% ,
    obecnie jest około 60% więc widać że wilgoci było sporo i jest
    sporo ..
    Zużycie ekogroszku mam na razie tak na oko bo worki sam pakowałem i
    nie wiem ile jest w worku tak około 100kg na 11dni (ostatnio
    napełniałem podajnik w niedzielę) Piec na 50stopni , woda na 45 ,
    sterowanie PID.