    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 25 Jan 2014 03:47:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 08:26:35 UTC+1 użytkownik bma napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Już Ci mówię gdzie popełniasz błąd. Do każdego etapu bierzesz inną masę
    >
    > powietrza. Jak wspominałem. Jeżeli masz powietrze 20st.50% to po schłodzeniu
    >
    > do 15st. już masz 70% wilgotności i dalej punkt rosy na poziomie 9st.
    >
    > Etapowym schładzaniem nic nie jesteś w stanie zmienić. Ty założyłeś, że na
    >
    > każdym etapie masz 50% wilgotności tylko temperatura się zmienia a tak to
    >
    > niestety nie jest.

    Masz`rację. Ale i tak zawsze jest rezerwa pomiędzy temperaturą powietrza atemperaturą
    przegrody żeby woda na niej się nie wykropliła. Dlatego w poprzednim przykładzie
    dałem bardzo wąski ze aż niemożliwy do osiągnięcia zakres temperatur. Idąc dalej
    można pokusić się o wprowadzenie nazw dla rożnych urządzeń zwanych obecnie
    rekuperatorami. Naturalny jest podział na centrale wentylacyjne z szczątkowym
    odzyskiem ciepła. W nich woda będzie się robiła w dowolnych ilościach i będzie to
    naturalne. I na rekuperatory w których odzysk ciepła jest na takim poziomie że w
    zakresie temperatur pracy, określonych przez producenta, woda się nie pojawi.