  • Data: 2011-08-21 10:09:58
    Temat: Re: Rozdzielnia elektryczna
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A gdzie wątkotwórca napisał, że ma kabel w ziemi?
    >
    > Jest większe prawdopodobieństwo, że właśnie takie ma przyłącze, ponieważ
    > obecnie takie są wymogi.

    nic o tym nie wiem, i chyba ZE też bo nadal w mojej wsi podłączają
    napowietrznie wprost ze słupa...

    > Podobnie jest z tą nieszczęsną różnicówką 300mA. Po co wydawać kupę kasy,
    > skoro ta różnicówka niczego nie będzie zabezpieczać, a w dodatku może
    > powodować problemy z niepotrzebnym wyłączaniem wszystkich obwodów oraz
    > możliwością "popalenia" wszystkich urządzeń elektrycznych w domu?

    to, że nie wiesz po co, wcale nie znaczy, że jest nie potrzebna, a
    znaczy tylko tyle, że nie rozumiesz zasady jej działania... a ja tobie
    fachowcowi, raczej nie zamierzam tłumaczyć...

    > Wracając jeszcze do autora wątku i zabezpieczeń.
    > Jeżeli przyłącze jest linią napowietrzną to warto zainstalować ochronnik
    > B+C.
    > Jeżeli przyłącze jest kablem ziemnym to wystarczy ochronnik klasy C.

    ok... dodałbym jeszcze, że zależy to też od długości przyłącza,
    zarówno ziemnego, jak i napowietrznego...

    > Ochronniki przepięciowe powinno się dobezpieczyć.

    a nie zawsze... powinieneś wiedzieć o tym, bo dobezpieczenie tych co
    nie trzeba, spowoduje więcej kłopotu niż pożytku... ale to wszystko w
    normach jest, a nawet w cytowanym przeze mnie poradniku
    elektroinstalatora moellera...

    pozdrawiam
    s_13