    Date: Fri, 26 Aug 2011 11:22:27 +0200
    From: hk <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozdzielnia elektryczna - podepnę się z pytaniem

    W dniu 2011-08-19 13:46, RadekNet pisze:
    > Wlasnie sobie rozpisuje rozdzielnie elektryczna...

    A ja zapytam tak: ile pól mają Wasze rozdzielnice? Bo jak widzę obrazki
    z dzienników budowy, to mi kopara opada: tu 96 pól, tam cały szyb, a od
    czasu do czasu jakieś skromne 48-56pól, z tym że na każdą kondygnację...

    A ja myślałem, że 36-48 pól starczy...

    PS W projekcie mam tylko jedną różnicówkę 300mA - niby p-poż. W
    katalogach i poradnikach Legranda czy Moellera jest i ta jedna, i
    kilkanaście innych na wszystkich pozostałych obwodach. To popadanie ze
    skrajności w skrajność bardzo skutecznie mnie ogłupiło. Pisałem
    wcześniej że sam chcę zrobić (część) instalacji i daliście mi trochę
    dobrych rad.

    Ale co do koncepcji - nie chcę ani rozwiązania z projektu ani z
    poradników. A nawet jak wezmę elektryka, to będzie jak z innymi
    fachowcami - robili po swojemu i twierdzili że inaczej się nie dało.
    Chciałbym bez przesady, ale solidnie. Tylko że jak dam więcej różnicówek
    i za nimi mieszane (oświetlenie + gniazda bo nie chcę tak jak np. w
    Legrandzie całego domu z jednej fazy oświetlać) obwody to czy wystarczy
    mi miejsca w rozdzielnicy na te wszystkie szyny/złącza L i N do każdej
    różnicówki???

    I jeszcze zapytam: czy zabezpieczenie przeciwpożarowe to koniecznie
    różnicówka 300mA? To musi być automat? FR nie wystarczy? Nawet jak nie
    ma RCD na wszystkich pozostałych obwodach?