    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Date: Tue, 27 Oct 2009 18:16:37 +0100

    news:29551414-7d0d-4fba-b5e6-

    >Ghost zaproponowal drugi termostat podlaczony rownolegle - w tym
    >wypadku ten drugi, podlaczony na gorze, da sygnal "wlacz grzanie" - i
    >kociol sie wlaczy.

    Nie jest to pozbawione sensu, ale nie mam pojecia gdzie taki czajnik mam
    wpiac. Poza tym nie widze jakiejs wielkiej przewagi czujnikow nad temp. wody
    obrazujacej stac calej instalacji. Woda wroci do kotla bez zmiany temp. i
    kociol sie wylaczy. A czujnik wylaczy kociol, woda ostygnie, pomieszczenie
    ostygnie i wlaczy kociol na pelna moc. Nie wiem czy to bedzie oszczedniejsze
    ale na pewno moze byc mniej komfortowe. Nie upieram sie przy tym i nie mam
    zamiaru forsowac tu podejscia z kosmosu, ale na dzis wydaje mi sie to
    rozsadnym rozwiazaniem.

    >W zasadzie to co mowisz ma duzy sens :) Tylko powiedz mi jeszcze
    >technicznie -> pogodowka bedzie sterowac temperatura zasilania *i*
    >jednoczesnie rowniez na podstawie krzywej grzewczej kontrolowac
    >temperature powrotu ?

    Temp. zasilania dazy jakby do stalej wartosci. Kiedy instalacja rozgrzeje
    sie na tyle, ze kociol bedzie mogl ja osiagnac to ta temp. bedzi
    utrzymywana, tak przy najmniej to wyglada u mnie na dzis. Kiedy woda powrotu
    robi sie cieplejsza to kociol zmniejsza moc na podstawie wlasnej temp.
    zwanej temp. kotla. Po osiagnieciu temp. nazwijmy ja temp. pracy (bo nie
    wiem jak to nazwac inaczej), kiedy zamknie sie mieszacz i glowice to kociol
    zwyczajnie sie wylaczy, bo temp. zasilania i powrotu bedzie taka sama. Ten
    moment bedzie oznaczal, ze wszystkie pomieszczenia osiagnely zalozona
    temperature. Gdy temp. powrotu spadnie ponizej ustawionej to kociol zacznie
    grzac ale tylko taka moca, ktora zapewnia utrzymanie zadanej temp. do
    momentu kolejnego wylaczenia.
    Czy sie myle? Nie wiem.

    Pozdro.. TK