  • Data: 2015-08-06 07:43:36
    Temat: Re: Rury pex
    Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-05 o 19:51, Jan_Bula pisze:
    > Mam ogrzewanie podlogowe.
    > Majster chce zalozyc zawor ograniczajacy temperature wody do max 50
    > stopni aby zapobiec peknieciu rur pex.
    > Wydaje mi sie ze takie rury pex maja wieksza wytrzymalaosc cieploty do
    > 90 stopni?
    > Jaka ma byc maksymalna (teoretycznie) temepratura przy pexach

    Słuchaj majstra. Nie zawsze mają rację, ale tym razem dobrze kombinuje.
    Pexy wytrzymają, bo przecież na tych samych pexach masz instalację
    grzejnikową (wysokotemperaturową) - choćby do drabinki w łazience. Ale
    dla wylewki chyba nie będzie zdrowe grzanie do takich temperatur. Powiem
    z mojego doświadczenia - po pierwszym zagotowaniu wody na piecu w
    łazience pękły płytki podłogowe. Co prawda pękły bardzo delikatnie i
    praktycznie tego nie widać, ale jednak. Mogę przypuszczać, że i posadzka
    pękła.

    Pozdrawiam,
    MW