    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <512ea48c$1@news.home.net.pl>
    Subject: Re: SPRAWDZAJCIE RÓŻNICÓWKI czy działają.
    Date: Thu, 28 Feb 2013 14:58:09 +0100

    Użytkownik "Przemek Lipski" napisał:
    > Zajmowałem się kiedyś... A zalet jest najwidoczniej
    > wuęcje od wad...

    Ja znam więcej wad niż zalet:)
    Jedyną zaletą róznicówki jest to ze w pewnym szczególnym przypadku odłącza
    prąd, więc nawet nie zawsze:(
    Ma tylko jedną zaletę, którą spece od norm zlikwidowali, bo ze względu na
    zezwolone prądy upływu będzie albo często bez przyczyny wyłączała napięcie,
    albo nie ma sensu jej stosować, bo powiedz mi proszę jaki jest sens
    stosowania różnicówki w instalacji gdzie prądy upływu grubo przekraczają
    prąd śmeiertelny dla człowieka?

    Taka dygresja: Przejrzałem sobie typowy podręcznik elektryczny, oraz
    zalinkowaną stronkę na temat parametrów różnicówek i nigdzie nie ma nawet
    takiego parametru jak impedancja, czy indukcyjność jaką róznicówka wnosi do
    pętli zwarcia instalacji a co dopiero takie rzeczy jak wady:)
    Czyli wychodzi że jak w większości dziedzin szkolą głąbów:(