eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSamochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak › Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
  • Data: 2021-11-06 23:16:19
    Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Saturday, 6 November 2021 at 22:36:06 UTC+1, WS wrote:
    > sobota, 6 listopada 2021 o 22:12:26 UTC+1 mant... napisał(a):
    >
    > > Nigdzie na świecie nie dopuszczono instalacji LPG ze stodoły
    > i raczej nikt takich ze stodoły nie montuje, a już na pewno nie legalnie.
    > Sama instalacja musi mieć atesty, spełniać odpowiednie normy emisji spalin itp...
    > Dokładnie jak z hakiem: kupuje się atestowany, montuje i z papierami jedzie na
    stację kontroli, gdzie wystawiają (lub nie) dokument potwierdzający poprawne
    zamontowanie, atesty... i z tym dopiero do wydz.komunikacji gdzie dokonują
    odpowiednich wpisów w dowodzie rejestracyjnym - paliwo benzyna/LPG, hak holowniczy...

    > Później przy obowiązkowych przeglądach za sprawdzenie inst. gazowej płaci się
    więcej... np. legalizacja butli jest na 10 lat...
    A czym diagnosta sprawdza szczelnośc instlacji gazowej LPG,
    jaki ma sprzęt, jakiego producenta i czy został on legalizowany przez producenta
    samochodu objętego homologacją ?

    Wydział komunikacji nie ma uprawnień do dokonywania wpisu o zmianie paliwa, ale czyni
    to nieformalnie, na wniosek diagnosty
    A diagnosta nie ma uprawnien do zmian w homologacji pojazdu, gdyż po to jest
    homologacja, aby pojazd był z nią zgodny, czyli bezpieczny w użytkowaniu i na drogach
    i bezpieczny dla kierowcy.

    Dokonują zmian w pojeździe, naruszających homologację, pojazd uzyskuje status pojazdu
    niehomologowanego i znane jest takie pojecie i nazywa się SAM albo składak.

    Ale po to zakazano rejestracji składaków, gdyż ta procedura wprowadzała na drogi
    pojazdy niehomologowane fabrycznie.

    ==Dokładnie jak z hakiem

    Dokładnie odwrotnie niż z hakiem

    Jeżeli hak nie jest instalowany fabrycznie, bo i tak musi byc objety homologacją i ta
    musi przewidywać eksploatację i testy uzytkowe pojazdu z hakiem i przyczepą, czyli
    pojazd musi się nadawac i byćc konstrukcyjnie przystosowany do holowania przyczepy

    Nowe przepisy unijne wprowadzają fabryczne przystosowanie pojazdu do holowania
    i fabrycznie wbudowane gniazdo do wkręcenia haka do holowania na czas holowania
    przyczepy i wykręcenia haka, gdy pojazd nie holuje przyczepy

    Jest zakaz jeżdżenia z hakiem, który stanowi zagrozenie dla innych pojazdów w
    przypadku zderzenia

    I to też kwestia 2-3 lat, że instalowanie stałego haka w stodole zostanie zakazane
    nie mówiąc o wożenie 2-3 roweró na dachu i 2-3 rowerów na przyczepce montowanej na
    haku

    To sa wszystko patologie wynikające z leniwego państwa, które się niczym nie
    interesuje
    a czy podczas zderzenia te rowery z dachu czy z przyczepki hakowej, będą latac po
    autostradzie nad głowami kierowców, to nikogo nie interesuje

    A przecież to nie wyścig pokoju i trasa nie jest zamknieta dla kolarzy i ekip
    serwisowych.
    Jedzie Zenek i wiezie na dachu 3 rowery, bujające się na zakretach
    i jest gites klawo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1