eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSamochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak › Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
  • Data: 2021-11-07 11:23:13
    Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 6 listopada 2021 o 23:16:20 UTC+1 mant... napisał(a):

    Masakra jakaś, z fanatykiem trudno dyskutowac... ;)

    > A czym diagnosta sprawdza szczelnośc instlacji gazowej LPG,
    > jaki ma sprzęt, jakiego producenta i czy został on legalizowany przez producenta
    samochodu objętego homologacją ?

    Wszystko masz w przepisach!

    linki do roznych dokumentow (dla diagnostow) np.
    http://eurodiagnosta.pl/diagnostyk/filesarea/akty_ob
    ow_0321/akty_obow_0321.html

    np. w http://eurodiagnosta.pl/diagnostyk/filesarea/akty_ob
    ow_0321/library/15_776_uj.pdf
    masz tabelke jak przeprowadzać badania...

    6.1.3. Zbiornik
    paliwa i przewody
    paliwowe (w tym
    zbiorniki paliwa
    służącego do celów
    grzewczych)

    Oględziny pojazdu na kanale
    przeglądowym lub na dźwigniku;
    w przypadku układów zasilania
    gazem LPG/CNG/LNG należy
    zastosować elektroniczny detektor
    gazu do kontroli nieszczelności
    instalacji gazowej.

    i za co może nie podbic...

    a) Niepewne mocowanie zbiornika paliwa lub przewodów paliwowych. X X
    b) Wyciek paliwa, brak korka wlewu paliwa lub korek nieszczelny. X X
    c) Uszkodzenie lub przetarcie przewodów. X X
    d) Nieprawidłowe działanie zaworu odcinającego paliwa (jeżeli jest
    wymagany).
    e) Zagrożenie pożarowe z powodu:
    - wycieku paliwa,
    - niewłaściwego oddzielenia zbiornika paliwa od układu wydechowego,
    - stanu komory silnika.
    X X
    f) Układ zasilania gazem LPG/CNG/LNG niezgodny z wymaganiami
    rozporządzenia o warunkach technicznych.
    X X
    g) Nadmierna korozja zbiornika.

    > Wydział komunikacji nie ma uprawnień do dokonywania wpisu o zmianie paliwa, ale
    czyni to nieformalnie, na wniosek diagnosty
    > A diagnosta nie ma uprawnien do zmian w homologacji pojazdu, gdyż po to jest
    homologacja, aby pojazd był z nią zgodny, czyli bezpieczny w użytkowaniu i na drogach
    i bezpieczny dla kierowcy.

    nie zmienia homologacji ;)

    > Jeżeli hak nie jest instalowany fabrycznie, bo i tak musi byc objety homologacją i
    ta musi przewidywać eksploatację i testy uzytkowe pojazdu z hakiem i przyczepą, czyli
    pojazd musi się nadawac i byćc konstrukcyjnie przystosowany do holowania przyczepy

    w osobowych raczej nie jest instalowany fabrycznie...

    > Nowe przepisy unijne wprowadzają fabryczne przystosowanie pojazdu do holowania
    > i fabrycznie wbudowane gniazdo do wkręcenia haka do holowania na czas holowania
    przyczepy i wykręcenia haka, gdy pojazd nie holuje przyczepy

    > Jest zakaz jeżdżenia z hakiem, który stanowi zagrozenie dla innych pojazdów w
    przypadku zderzenia
    U nas jeszcze chyba nie, ale np. w D tak, sam mam zdejmowalny...
    HAki (z atestami) produkuje sporo firm, dedykowane pod konkretne modele samochodow, u
    mnie np. wykrecalo sie styropianowa (?) "belke" i w to miejsce wkręca kawał stali, do
    której dopiero montuje się hak,
    którego legalizacja określa max nacisk pionowy, ciężar przyczepy... i to ląduje w
    dokumentach

    > I to też kwestia 2-3 lat, że instalowanie stałego haka w stodole zostanie zakazane
    haków też się w stodole nie montuje ;) tzn. można, ale atestowany wg instrukcji
    producenta, co również diagnosta sprawdza...

    > nie mówiąc o wożenie 2-3 roweró na dachu i 2-3 rowerów na przyczepce montowanej na
    haku
    > To sa wszystko patologie wynikające z leniwego państwa, które się niczym nie
    interesuje
    > a czy podczas zderzenia te rowery z dachu czy z przyczepki hakowej, będą latac po
    autostradzie nad głowami kierowców, to nikogo nie interesuje

    pojazdy służą też do przewozu towarów, zakażą? ;) bo jak 20 ton drewna spadnie.... ;)

    > Ale tylko LPG fabryczne, bo nie są prowadzone testy eksploatacyjne doinstalowania
    LPG w stodole
    > Nikt nie bada emisji tlenków azotu w eksploatacji pojazdu z doinstalowanym LPG na
    drodze.

    Bada producent, nie pogooglowałeś za "Regulamin R115" ;)

    BTW słyszałeś o wybuchu LPG w garażu podziemnym (takim normalnym, typu parking,
    galeria...)?
    Benzyna (pary) też wybuchaja i u "mietkow" się zdaża, np.
    https://podkarpacka.policja.gov.pl/rze/komendy-polic
    ji/kpp-jaroslaw/wydarzenia/14594,Wybuch-benzyny-w-ga
    razu.html

    Nawet stare beczki i zbiorniki, pordzewiałe potrafią wybuchać np. przy cięciu
    kątówką, spawaniu...

    No i nie boisz się jeździć? W supermarkecie LPG jeszcze nie wybuchł, ale nie chcesz
    parkować... ;)
    A rocznie ginie około 2.t tys ludzi u nas, ~25tys rannych whg
    https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualnosci/wypadki-d
    rogowe-w-polsce-w-2020-roku