eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSamochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak › Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
  • Data: 2021-11-07 21:51:33
    Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, 7 November 2021 at 18:56:15 UTC+1, Jacek wrote:
> [...]
    homologacji fabrycznej, zatem nie są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.
    > Zgodnie z tą logiką człowiek rodzi się nagi i tak już musi chodzić do
    > końca życia.
    >
    > Jacek
    dokładnie
    gdyby Bóg chciał aby ludzie latali to by dał im skrzydła

    Ale znalazłem analoga do pozafabrycznej instalacji LPG w samochodzie.

    Jest nim niewątpliwie instalacja klimatyzacji w samochodzie.
    Instalacja ciśnieniowa, sprężarkowa, instalowana fabrycznie, wykazuje standardową
    wadę, polegającą na wycieku gazu i konieczności napełnienia instalacji klimy

    I tak w przypadku klimy, jak i instalacji LPG, warunki eksploatacyjne są podobne ,
    czyli w ruchu drogowym, a jednak gaz z klimy uchodzi, czyli instalacja fabryczna bywa
    nieszczelna
    i nie jest to nieszczelność sprężarki, wyrobionych tłoczków.

    Zespoły projektowe od klimy samochodowej, reprezentują poziom wiedzy, techniki,
    praktyki na poziomie zespołów projektowania instalacji LPG w samochodzie
    a jednak klima bywa często nieszczelna i jest to wada dotkliwa, gdy latem klima
    przestaje chłodzić.

    Nie jest to technologia kosmiczna i można wykonać testy eksploatacyjne klimy na
    stanowisku diagnostycznym, napędzając sprężarkę klimy silnikiem elektrycznym i
    generując np. miesięczne użytkowanie oczujnikowanej klimy aby sprawdzić, gdzie
    pojawią się nieszczelności, czyli wycieki gazu

    I tak się testuje nieszczelną klimę, napelniająć gazem z dodatkiem barwnika,
    świecącego w ultrafiolecie.

    I przez analogie, do zbiornika LPG w samochodzie powinien być dodawany znacznik
    chemiczny, który by umożliwiał łatwą weryfikację szczelności, nieszczelności
    instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV