  • Data: 2011-10-12 13:53:20
    Temat: Re: Samodzielna budowa kominka.
    Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-12 15:32, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ładny, Też chcę właśnie coś w takim prostym stylu.
    > U mnie wraz z kominkiem dostałem taką specjalną przejściówkę z rury fi
    > 125z którą z jednej strony ma być połączona z rurą powietrza zasysanego
    > z zewnątrz budynku a z drugiej strony ma dolegać od spodu do wkładu
    > kominka, tak że przez dziury w szufladzie popielnika a potem przez ruszt
    > powietrze trafia do komoruy spalania. Powiedz mi, czy doprowadzenie tego
    > powietrza z zewnątrz budynku ma tez częściowo wydostawać się z tego
> [...]

    Jeśli kominek ma możliwość doprowadzenia powietrza bezpośrednio do
    komory spalania, to nie ma sensu, żeby powietrze z zewnątrz częściowo
    wypuszczać do pokoju. Do cyrkulacji ogrzanego powietrza wystarczą kratki
    u dołu (ja dałem po bokach) i u góry (u mnie centralnie nad szybą wkładu).

    Ja robiłem jeszcze proste rozprowadzenie gorącego powietrza - dwie rury
    na poddasze użytkowe. Grzeją jak szalone :)

    --
    Pozdry,
    MW