  • Data: 2011-10-13 07:41:12
    Temat: Re: Samodzielna budowa kominka.
    Od: Macios <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-12 14:16, 4CX250 pisze:
    > Mam zwykły (bez płaszcza wodnego) mały wkład z żeliwa klasy 200
    > przeznaczony do tak zwanej pracy ciągłej. Posiada deflektor z płyty (Coś
    > jak termatex) a nie jakiejś blachy. Wkład jest przystosowany do dopływu
    > powietrza do paleniska z zewnątrz budynku przez osobny kanał.
    > Chcę go sam zabudować ale zastanawiam się jaki materiał na obudowę
    > wybrać. Jedni robią płyty GKF z dodatkową izolacją z wełny mineralnej a
    > inni stosują pustaki gazobetonowe.
    > Na co zwrócić uwagę i co jest wazne? Ktoś tu budował samodzielnie kominek?
    >

    > Marek

    Ja robiłem z płyt krzemianowo wapiennych.

    Zrobiłem stelaż z profili u-28 po wewnętrznej stronie dałem te płyty a
    od zewnątrz zwykłe GK.
    Jak masz już "piec" to sprawdź w instrukcji lub u producenta jakie do
    mocy powinny być wloty powietrza (cm2 na KW) - u mnie chyba 40cm2/KW i
    jaki stosunek powierzchni kratek wlotowych do wylotowych (na górze) u
    mnie było 1:1,4.

    Jak masz doprowadzenie powietrza z zewnątrz do spalania to dobrze :)
    Nie dawaj go do "obmywania wkładu".