  • Data: 2022-01-21 11:11:58
    Temat: Re: Skraplająca się para wodna na ramach okien
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2022-01-21 o 10:54 +0100, Marek napisał:
    > Przy czym jest rozkład ilościowy, mniej roszą ramy okien
    > "normalnych", które mają parapet a więcej duże okna sięgające
    > posadzki. W tych roszenie słupków jest intensywne w niskich partiach
    > i bardziej na środku lub przy posadzce niż przy murze.

    Kluczowe są tu tylko trzy dane: wilgotność i temperatura powietrza w
    domu oraz temperatura powierzchni okna. Na tej podstawie łatwo obliczyć
    punkt rosy. Np. dla podawanej wcześniej względnej wilgotności powietrza
    60% i temperaturze 21 st. w domu, ramy okien zaczną rosić kiedy ich
    temperatura spadnie poniżej 13 st.

    Z ciekawości sprawdziłem jak to wygląda obecnie u mnie: temperatura w
    domu 19 st, wilgotność 39%. Przy tych wartościach punkt rosy zaczyna
    się dopiero poniżej 5 st, a moje ramy (drewniane, 30-letnie) mają teraz
    ok. 15 st., czyli zapas jeszcze spory.

    Tutaj fajny kalkulatorek w tym temacie:
    https://klimapoint.pl/kalkulator-punktu-rosy/

    Mateusz