    Date: Sat, 22 Feb 2014 20:48:35 +0100
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Śmieci cd

    On 2014-02-22 18:45, uzytkownik wrote:
    > Uchwały są bardzo ogólnikowe, dlatego grzecznie poprosiłem panią
    > urzędniczkę, aby mi wskazała konkretny zapis.

    Urzędy mają obowiązek działać w granicach prawa. Tak więc jeśli nie ma w
    uchwale/zarządzeniu stosownego zapisu to generalnie mogą Cię cmoknąć w
    pompkę.

    Natomiast jeśli są jakieś durne ograniczenia to należy wezwać gminę do
    zaprzestania naruszania prawa (w trybie art. 101 ustawy o samorządzie
    gminnym) i następnie ewentualnie pozwać ich do sądu administracyjnego.
    Musisz sobie tylko sprawdzić terminy bo masz ograniczony czas na swoje
    działania.

    Inne droga to poskarżenie się do organu nadzorczego. Przy czym raczej
    nie jest to SKO jak sugerował któryś z Kolegów. Ale tej drogi nie
    ćwiczyłem tak więc musiałbyś się sam wyedukować.

    > Miała mi wysłać na e-maila, ale wysłała tylko rozpiskę bez
    > jakiegokolwiek umocowania prawnego.
    > Było stosunkowo niedawno tak, że jeszcze sprawą się nie zająłem, ale
    > myślę, aby coś z tym zrobić, bo tak być nie powinno.

    Przede wszystkim sugerowałbym sprawdzenie z jakiego kwitu gminnego
    ewentualnie wynikają te ograniczenia. Oczywiście interesują Cię
    wyłącznie uchwały i zarządzenia a nie jakieś poradniki czy inne
    rozpiski, zwłaszcza jeśli ich autorem nie jest gmina.

    > No w sumie masz rację.
    > Zastanawiam się tylko czy wszczynać awantury, bo jestem tu nowy i
    > jeszcze nie wiem "kto z kim gra".

    To nawet nie chodzi o wszczynanie awantur. Samo złożenia pisma na
    dziennik lub wysłanie poleconym czyni cuda. Kilkukrotnie przećwiczyłem
    osobiście.

    Piotrek